Flugtag

S-a întîmplat, am zburat... sau cel puţin aşa am avut impresia. Totul a pornit de la o idee la o pauză de tutun, căreia i-a urmat o schiţă a “zînului” Marian – art directorul nostru.

Flugtag Flugtag
Pentru o bună bucată de vreme, a fost linişte, tulburată aleator de fetele de la Red Bull, care mai veneau pe la redacţie pentru a “vedea un ciocan” şi a urmări evoluţia geniului creator al echipei ProMotor. Acaparaţi de informaţii de genul “Constructorul X a mai adăugat 7 căluţi la modelul Y”, “S-a mai lansat un model”, “A mai dat faliment cineva”, am cam neglijat construcţia aparatului. Ne bazam pe faptul că sîntem romăni – şi tot romăn au fost şi Traian Vuia & Henri Coandă.

Prin urmare, speram ca secunda de geniu să ne lovească... dar ştiţi cum este... pînă cînd codiţa de la pară se usucă pentru ca para să cadă durează, trebuie să forţezi puţin încuietoarea de la cutia Pandorei. Sîmbătă pe la mijlocul zilei, cu 24 de ore înainte de salt, încă lucram la aparat. Concentrarea şi implicarea au condus la realizarea a două aripi stîngi – cred că ar fi fost o apariţie unică pe rampa Red Bull FlugTag un aparat de zbor asimetric. Am ratat şansa de a fi contactaţi de cei de la NASA pentru consiliere pe probleme de aeronautică. Am ajuns într-un final, sîmbătă, cu aparatul pe aerodromul amenajat pe cheiul Dîmboviţei.

Acolo am intrat puţin în panică descoperind că nu eram singurii “nepoţi” ai lui Vuia & Coandă. A urmat, seara, un mic instructaj pentru echipaje, la care am aflat că eram condamnat la bălăceală, urmînd să fiu pilotul aparatului. Duminică dimineaţa a urmat cosmetizarea, două perechi de mînuţe dibace au demonstrat că pentru ridicol nu există absolut. A urmat agonia aşteptării la rampă, agonie pentru că noi aveam stabilită o piesă (Annie Lennox – “No More I Love You's”), dar nu prea ştiam ce şi cum. Regia, coregrafia... şi ce mai vreţi dumneavoastră s-au “bătut în cuie” cu 20 de metri înainte de a păşi pe podium. Ce a urmat este istorie. Un moment de delir creator, un zbor...

Finalul ne-a găsit în clasamentul final pe locul 35 din 40 de echipaje participante. În schimb, ne-am clasat pe locul 10 la secţiunea decibeli. Mulţumim publicului pentru recunoaşterea geniului care sălăşluieşte în noi.
Ne vedem la anul, am făcut rezervare la etajul doi, pe celălalt mal al Dîmboviţei, acolo vom ateriza.