Încărcarea maşinilor electrice fără cablu!

Compania americană Evatran propune o invenţie cu adevărat inedită: un sistem de încărcare a maşinilor electrice fără utilizarea cablurilor, denumit "Plugless Power".

Încărcarea maşinilor electrice fără cablu! Încărcarea maşinilor electrice fără cablu!

Deşi sună SF, principiul Plugless Power nu este foartecomplicat, iar compania Evatran speră să pună în vânzare acest tip de sistemchiar din 2011. Să vedem despre ce este vorba.

Invenţia americanilor se bazează pe principiulinducţiei: practic, atât platforma de încărcare, cât şimaşina beneficiază de bobine de inducţie. Când maşina este plasatădeasupra platformei, iar bobina din spoiler este suficient deapropiată de cea din platformă, curentul electric generat deunitatea centrală creează un câmp magnetic prin bobină.

Fluxul câmpului magnetic este îndreptat spre bobina de pemaşină, care îl transformă înapoi în energieelectrică, astfel încărcându-se bateriile maşinii. Estecam acelaşi sistem folosit recent de Philips pentru periuţa dedinţi electrică cu alimentare wireless.

Sistemul are şi un design gândit special pentru a fi câtmai uşor de înţeles de către utilizatori, arătând ca un...iPod şi având acelaşi gen de butoane, fiind foarte uşor pentru unom să se adapteze în utilizarea dispozitivului.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de poziţionarea neconformă amaşinii pe platformă, bobina integrată se poate mişca datorită unuidispozitiv controlat prin magneţi, astfel încât aliniereacelor două bobine se face automat, o dată ce roţilemaşinii au fost lipite de marginea platformei.

Nici faptul că acest tip de încărcare are o eficienţă mult mairedusă decât a celei prin cablu nu a fost de natură să îidescurajeze pe inventatori, care în acest moment afirmă căau ajuns la un prag al eficienţei de 80%, însă în 2011 sesperă că se va ajunge la o valoare de minimum 90%.

Deocamdată, sistemul pe care Evatran îl va pune în vânzare (şicare va viza posesorii de Nissan Leaf sau Chevrolet Volt) vabeneficia de cablu - pentru simplul motiv că maşinile încă nubeneficiază de această bobină de inducţie plasată în bara din faţă.Însă, din 2011, va fi disponibil şi pachetul upgradat, cualimentare fără fir, pentru un preţ de 3.800 USD.

Rămâne de văzut dacă această propunere va atrage cu adevăratatenţia şi principalilor actori implicaţi în domeniul construcţieide maşini, caz în care preţul unui astfel de dispozitiv ar puteascădea considerabil.