Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Următoarea generaţie a modelului Logan va fi proiectată integral în România, de către inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie, acesta fiind totodată primul automobil de conceput de la zero de ingineri români.

Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Înainte de a preda completmandatul de director general al Renault TechnologieRoumanie către Sorin Buşe, Philippe Prevel, care acum ocupă funcţiade director al programului Logan la nivel global, anunţărezultatele celor patru ani în care s-a construit de la zero RTR -inginerii români lucrează deja la viitorul Logan,ce va fi lansat pe piaţă peste doi sau trei ani. Iar dacă primageneraţie a fost concepută integral de inginerii francezi, cea de-adoua reprezintă conceptul inginerilor români.

"Generaţia următoare a Logan va fi lansată subresponsabilitatea Renault Technologie Roumanie. Acesta vafi următorul pas. Nu este 100% decis, dar este foarte posibil. Pânăacum ne-am asumat progresiv responsabilităţi din ce în ce maimari", a spus Philippe Prevel. Din modelele lansate până acum, încadrul RTR cea mai mare pondere se regăseşte în cazul Duster, maimult de jumătate fiind proiectat în România.

Lansat în 2004 ca un model low-cost, destinat pieţeloremergente, proiectul "X90" sau Logan, a reprezentat o surprizăchiar şi pentru grupul francez, în condiţiile în care de la osingură versiune s-a ajuns în şase ani la şase modele, alte douăurmând a fi lansate în anii următori.

"În 2006 doar ne-am imaginat succesul modelelor Dacia, dar nueram siguri. Acum suntem siguri. Dacă top-managementul Renault adecis să construiască acest centru în România, s-a estimatsuccesul. Iar acum este realitate", a spus Prevel.

Piaţa maşinilor low-cost creşte mai rapid decât piaţa autototală la nivel mondial, pe măsură ce ţări precum Brazilia, Rusia,India sau China se dezvoltă. Pe această piaţă auto, care potrivitDaimler AG va creşte cu încă 900 mil. maşini în următorii 25 deani, va concura viitoarele generaţii ale modelelor din gama Logan,model care nu se va scumpi, ci va avea un preţ mai mic.
"Viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom căuta cele mai simple soluţiişi vom echipa maşina cu exact ce are nevoie clientul, nimic maimult. Nu putem tehnologie de dragul tehnologiei", a spusPrevel.

Astfel, este foarte posibil ca pe viitorul Logan să vedeminclusiv sistemul de control al stabilităţii ESP, mai multeairbaguri sau alte elemente considerate "hi-tech".

Mai multe informaţii pe zf.ro