Logan şi criza auto

Logan este automobilul care face faţă cel mai bine crizei din Vest, vânzările acestui model, vândut atât sub sigla Dacia cât şi Renault, crescând, chiar dacă piaţa auto se află în picaj accentuat.

Logan şi criza auto Logan şi criza auto

Modelul Logan foloseşte în Vest criza în favoarea sa, adresându-se clienţilor pragmatici care pun raportul preţ-ofertă pe primul plan, segment ce capătă amploare pe fondul crizei economice. Tot mai mulţi clienţi din Franţa, Spania şi Germania văd în Logan modelul pretabil la actualele condiţii economice, confrom celor de la Automotive News.

În primele 10 luni ale anului, Dacia a vândut cu 42,6% mai multe Logan-uri. În perioada ianuarie - octombrie, vesticii au cumpărat 89.755 de unităţi Logan, în timp ce în tot anul 2007 s-au vândut în jur de 80.000 de unităţi. Piaţa din Apusul Uniunii Europene a scăzut în ultimele luni cu aproximativ 25%, dar pe pieţele principale Dacia se păstrează încă pe plus.

Modelul Logan nu a fost destinat iniţial Vesticilor, ci doar pieţelor emergente, dar climatul economic şi existenţa unui public pragmatic i-a făcut pe cei de la Dacia să nu regrete promovarea vestică. Lansarea versiunii hatchback, Sandero, devenit brusc hit de vânzări în Italia, în alimentarea cu GPL, şi introducerea versiunilor utilitare a făcut din gama Logan un succes neprognozat iniţial.

Pe viitor, Dacia este însă prevăzătoare cu efectele crizei economice şi încearcă prin pauze repetate să limiteze supraproducţia, dacă piaţa auto va coborî şi mai jos pe panta descendentă pe care se plasează în prezent. Sfâtşitul de an va aduce o întreurpere de o lună a producţiei la fabrica de la Mioveni.