Nissan anunţă divizia sport Nismo

Japonezii vor intra pe piaţă cu o gamă de modele sportive, prefigurată de conceptul Juke Nismo, prezentat la Salonul Auto Tokyo.

Nissan anunţă divizia sport Nismo Nissan anunţă divizia sport Nismo

A venit timpul ca şi Nissan să atace piaţa auto cu o divizie sport pentru modelele sale de serie, o mişcare similară cu înfiinţarea gamele de performanţă OPC de către Opel sau a diviziei RS a celor de la Renault. Numele sub care vor defila cele mai furioase maşini Nissan, dar şi versiunile de top ale modelelor nipone cu orientare premium, va fi Nismo

Apărută prima dată în 1984 şi fiind abrevierea de la Nissan Motorsports, denumirea este foarte cunoscută fanilor motorsportului, datorită victoriilor obţinute de maşinile japoneze echipate cu motoare provenite de la divizia sport, pe circuitele Campionatului Mondial FIA GT1 sau la cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Până acum, Nismo nu a fost implicat în elaborarea modelelor de serie ale companiei japoneze, cu excepţia unor ediţii speciale foarte rare, cum ar fi cea bazată pe coupe-urile 370 Z şi GT-R. Strategia Nissan pentru divizia Nismo este, însă, ceva mai complexă decât ar părea la prima vedere.

Pe lângă producerea de versiuni complete de performanţă, japonezii intenţionează să îşi extindă gama de piese şi accesorii, în timp ce Nismo va primi un nou sediu general internaţional, la Tsurumi, Yokohama, la debutul lui 2013.

Primul pas spre gama Nismo este reprezentat de conceptul Juke Nismo, prezentat oficial la Salonul Auto Tokyo. Finisat cu culorile obişnuite Nismo, alb perlat cu accente de roşu, Juke Nismo Concept prezintă un kit de caroserie creat de specialiştii în aerodinamică ai Nismo, ale căror abilităţi s-au dezvoltat în cadrul perfecţionării caroseriilor maşinilor de curse.

Kit-ul de caroserie al Juke Nismo Concept nu este conceput doar pentru a arăta bine, ci şi pentru a avea o eficienţă dinamică excelentă. Printre componentele noi se numără bare de protecţie faţă şi spate mai joase şi modificate, aripi mai late şi praguri laterale.

Motorul turbo cu injecţie directă, pe benzină, de 1,6 litri, a fost modificat pentru mai multă putere şi un randament crescut. Habitaclul conceptului a fost, de asemenea, îmbogăţit de Nismo, prin scaunele de tip scoică îmbrăcate în piele şi a turometrului de culoare roşie.

Consola centrală, de forma unui rezervor de combustibil de motocicletă, a primit un înveliş metalic pentru a sublinia caracterul special al conceptului. Nissan promite că noile modele Nismo vor rămâne la fel de accesibile ca şi celelalte modele ale mărcii, singura diferenţă fiind făcută plăcerea condusului.