Noua gamă de uleiuri Lukoil dedicate motoarelor alimentate cu GPL



Luna septembrie marchează o premieră interesantă pentru piaţa auto din România: Lukoil Lubricants lansează o gamă total nouă de uleiuri de motor, produse în România şi dedicate maşinilor dotate cu instalaţii GPL. De ce e nevoie de un ulei special pentru motoarele alimentate cu GPL? Vedem în continuare explicaţiile şi avantajele.

Noua gamă de uleiuri Lukoil dedicate motoarelor alimentate cu GPL Noua gamă de uleiuri Lukoil dedicate motoarelor alimentate cu GPL

Începând cu data de 15 septembrie, posesorii de maşini dotate cu instalaţii GPL vor putea cumpăra produsele din noua gamă de uleiuri dedicate maşinilor alimentate cu GPL, uleiuri produse şi comercializate de Lukoil Lubricants East Europe.

Vorbim de o mişcare strategică importantă pentru Lukoil Lubricants East Europe, care a investit nu mai puţin de 6 milioane de dolari în adaptarea fabricii deţinută de companie la Ploieşti după cele mai moderne standarde de calitate şi productivitate.

Trebuie menţionat că această investiţie marchează primul pas în colaborarea dintre Lukoil şi ABB Cellier, specialist de talie mondială în conceperea şi construcţia de instalaţii energetice, proiectul de la Ploieşti marcând evoluţii spectaculoase în privinţa eficienţei, productivităţii, profitabilităţii şi reducerii impactului asupra mediului.

Felix Dragu, director general al Lukoil Lubricants East Europe, explicând avantajele noii game de uleiuri dedicate maşinilor cu instalaţii de GPL

 

De ce îi interesează aşa de mult pe cei de la Lukoil domeniul maşinilor alimentate cu GPL? Conform lui Felix Dragu, director general al Lukoil Lubricants East Europe, compania ”acordă o atenţie sporită tendinţelor care se manifestă pe piaţa auto din România, unde s-a sesizat creşterea de la an la an a numărului de autoturisme care folosesc sistemul de alimentare bi-carburant benzinză/GPL (autogaz)”.

În acest moment, se estimează că în Europa circulă în jur de 10 milioane de maşini cu instalaţii GPL, din care peste un sfert de milion sunt înmatriculate în România, unde ritmul de creştere anual fiind prognozat la circa 4-7% anual. Poate şi mai mult, având în vedere că în România circulă 3,3 milioane de maşini cu motoare pe benzină, care pot fi uşor şi relativ accesibil adaptate funcţionării cu GPL.

Specialiştii AGR Autogas Group, cea mai importantă companie din România în domeniul montajului, distribuţiei şi service-ului de instalaţii auto GPL, consideră că avantajele acestui combustibil faţă de benzină sunt extrem de clare, din punct de vedere financiar.

AGR Autogas Group a devenit specialistul numărul unu în domeniul instalaţiilor GPL din Români şi Bulgaria, fiind cei mai în măsură să recomande noile uleiuri Lukoil pentru maşinile alimentate cu GPL

 

În condiţiile în care preţul unui litru de GPL este, în medie, cu 50% mai redus decât al unui litru de benzină, se constată că, la un rulaj de 100 km/zi, se poate obţine o economie de aproape 900 de lei/lună. Mai mult, pentru un rulaj de 3.000 km/lună (specific îndeosebi taximetrelor), în 5 ani economia faţă de benzină poate ajunge la 40.000 de lei - circa 9.000 de euro, adică preţul unui Logan nou-nouţ cu dotare medie!

În plus, GPL-ul presupune şi o reducere a poluării faţă de benzină (emisii de CO2 cu 15% mai reduse), respectiv faţă de diesel (reducere de 20 de ori a emisiilor de NOx, extrem de periculoase pentru sănătatea umană). Ba chiar, conform unor teste independente, GPL-ul stă mai bine la capitolul emisii şi decât noile motoare Euro 6 pe benzină.

Există, însă, nişte neajunsuri care apar la alimentarea motoarelor pe benzină cu GPL: temperatura de ardere mai mare a gazului faţă de amestecul de benzină duce la dregradarea mai rapidă a uleiului normal de motor; injecţia uscată duce la depuneri în camera de ardere şi uzează mai rapid supapele; pot chiar apărea uzuri accentuate şi chiar coroziunea componentelor motorului.

Graţie aditivilor avansaţi dezvoltaţi de Infineum, uleiurile Lukoil pentru GPL aduc multe avantaje ţinând de protecţia componentelor motorului şi creşterea durabilităţii acestuia

 

Pentru a contracara aceste neajunsuri (pe care nici măcar uleiurile de motor foarte scumpe nu le rezolvă), specialiştii Lukoil Lubricants au colaborat cu firma britanică de aditivi Infineum. În urma testelor intensive prin utilizarea uleiurilor speciale Lukoil pentru GPL pe maşini cu regim de taxi, dar şi pe maşini de fabricaţie mai veche, s-a ajuns la rezultate remarcabile:

  • la finalul testelor, motoarele nu prezentau urme de uzură (sau uzura era extrem de redusă raportat la condiţiile dure de exploatare)
  • aditivii din uleiurile Lukoil s-a constatat că asigură o curăţare exemplară a motoarelor faţă de uleiurile obişnuite
  • uleiurile speciale Lukoil au dus la o economie de carburant de până la 7% faţă de utilizarea unor uleiuri obişnuite
  • s-a ajuns la concluzia că intervalul pentru schimbul uleiului poate creşte fără probleme de la 10.000 km la nu mai puţin de 25.000 km (deci de 2,5 ori!)

Aşadar, multe argumente pentru ca posesorii de maşini cu instalaţii GPL să ia în considerare utilizarea noii game de uleiuri Lukoil special concepute: Lukoil Luxe GPL (10W-40 şi 15W-40), respectiv Lukoil Super LPG (10W-40 şi 15W-40), care contribuie din plin la menajarea motorului şi catalizatorului, deci a bugetului familiei.

Produsele de bază pentru cei cu maşini alimentate de GPL: Lukoil Luxe LPG şi Lukoil Super LPG

 

Mai trebuie menţionat că, pe fondul evoluţiei preţurilor la carburanţi, estimările la nivel european afirmă că, în 2020, numărul maşinilor alimentate cu GPL va depăşi 10% din numărul total de autoturisme care vor circula în Europa. Prin urmare, cota de piaţă a Lukoil Lubricants East Europe este de aşteptat să crească semnificativ în sudul şi estul Europei, dat fiind că fabrica de la Ploieşti se numără printre cele mai noi şi performante capacităţi de producţie modulară de amestec pentru uleiuri din Europa.