Prea Rambo, ultraLambo. Maşina pe care istoria a scos-o din vitrină.

Autor: Alexandru Banu 17 nov. 2016 Știri auto

 

TEAMA DE NOU SAU FRICA DE EŞEC

Există în lume maşini rare ca unele specii de animale sau pe cale de dispariţie. Din păcate, unele lucruri superbe sunt făcute să dispară. Din diverse cauze. Pentru producătorii auto ar putea fi cele care spun că veniturile nu acoperă costurile, că nişa e prea mică pentru a justifica producţia. Mai sunt producători care experimentează şi atât. Se tem să scoată din fabrică serii de maşini care nu-i caracterizează sau care sunt în contradicţie cu istoria care i-a consacrat. Cele mai multe decizii sunt, totuşi, legate de costuri. Avem experienţa Porsche, pentru care dacă SUV-urile n-ar fi mers, Cayenne n-ar mai fi existat.

RAMBO LAMBO PICKUP

O istorie care însă pentru unul dintre cei mai mari constructori din toate timpurile, nu s-a întâmplat. Lamborghini nu doar că a construit ceva superb cândva între 1986 şi 1993, dar şi-a depăşit complet plafoanele de design şi de public. Imaginaţi-vă că Dacia se apucă de maşini supersport precum Koenigsegg sau măcar Porsche. Aşa a făcut Lamborghini când s-a apucat de primul ei 4×4, Rambo Lambo.

Să nu credeţi că unei companii mari îi e mai uşor să treacă de la maşini sport la SUV-uri decât invers. Este o schimbare de mentalitate, de optică, de producţie şi de tehnică la fel de mare ca de la mic la mare. Adică dacă azi faci maşini superbe cu 700 de cai nu înseamnă că mâine e o joacă să faci un pătrat cu benă cu 400.

JUMĂTATE DE MILION DE DOLARI

Seria de producţie pentru LM002 (cod intern) a fost de 301 de bucăţi în toată lumea, în toţi cei 7 ani de viaţă în care s-a produs. Motorul este un V12 de 420 de cai pe care Lamborghini l-a folosit şi pe Countach (1974-1990 perioadă de producţie).

Acum, Rambo Lambo există la vânzare pe acest site  cu aproape jumătate de million de dolari. E un model din 1990, cu upgrade-uri făcute de companie, cu numai 18.000 de km la bord şi un rezervor de benzină de 300 de litri. Acestea sunt reperele unui model pe care istoria l-a sărit, aşa cum spuneam, probabil din cauza unei cereri care nu întâlnea oferta Lamborghini pentru supravieţuirea lui Rambo Lambo. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide