REVOLUŢIE: Continental ne prezintă head-up display-ul cu realitate augmentată

Ne apropiem cu paşi tot mai repezi de clipa în care experienţa de condus va fi asistată, sau, va fi controlată în totalitate de sisteme inteligente virtuale. Continental aderă la acest trend prin noul proiect AR-HUD.

REVOLUŢIE: Continental ne prezintă head-up display-ul cu realitate augmentată REVOLUŢIE: Continental ne prezintă head-up display-ul cu realitate augmentată

Augmented Reality - Head-up Display, pentru că asta înseamnă AR-HUD, a fost prezentat recent de Continental Automotive pe un model experimental. Comform oficialilor germani, sistemul are potenţialul de a revoluţiona experienţa de condus şi interacţiunea umană cu habitaclul prin două moduri: atenţionare şi asistare.

Explicat mai simplu, conceptul de realitate augmentată presupune, în cazul de faţă, folosirea întregului parbriz pentru afişarea în timp real a diverselor informaţii utile şoferului. Astfel, sistemul poate atenţiona şoferul de existenţa unor eventuale pericole sau chiar îl pot îndruma şi ghida pe acesta în trafic.

Cum? Prin integrarea unor pictograme virtuale intuitive în peisajul real care se derulează deja în faţa şoferului în timpul condusului. Proiectul se încadrează în categoria sistemelor de siguranţă, lucru susţinut de cele trei funcţii pe care compania le-a implementat deja în AR-HUD: atenţionarea la părăsirea benzii de circulaţie (Lane Departure Warning), cruise control adaptiv şi navigaţie.

Ca şi structură, AR-HUD este format de fapt din două sisteme head-up display. Prima unitate proiectează imagini la fel ca un HUD obişnuit (viteza de deplasare, indicaţiile primite de la sistemul de navigaţie şi atenţionarea la părăsirea benzii), undeva la 2,4 metri în faţa şoferului, în timp ce a doua unitate este responsabilă de proiectarea celorlalte elementelor virtuale (o atenţionare mai elaborată la ieşirea de pe bandă, alerte în caz de coliziune şi scoaterea în evidenţă a maşinilor din trafic) la 7,6 metri în faţa şoferului. Acestea lucrează armonios la crearea unei imagini de ansamblu din care şoferul îşi poate lua informaţiile necesare în timp ce se poate concentra în continuare la drum şi la ce se întâmplă în jurul său.

Conform Continental, sistemul va fi disponibil în 2017, iar dacă avem în vedere faptul că producătorul livrează echipamente pentru toţi giganţii auto germani, ne putem aştepta la o revoluţie în ceea ce priveşte interacţiunea om-maşină.