Skoda Auto în creştere

În iulie, cel mai mare producător auto ceh, Skoda Auto, şi-a continuat tendinţa de creştere. Numărul livrărilor către client a crescut constant de la începutul anului, atingând 437.260 de autovehicule la data de 31.07.2010 – cu 13,4 % mai mult decât în anul precedent.

Skoda Auto în creştere Skoda Auto în creştere

Numai în cea de-a şaptea lună a acestui an, Škoda Auto aînregistrat, mulţumită celor 58.513 de unităţi vândute, o creşterede 4,8 % faţă de iulie 2009.

O contribuţie importantă la aceste rezultate pozitive o arepiaţa din China. Aici plusul la livrări a fost în iulie 2010, faţăde aceeaşi lună a anului anterior, de 54,3 %. Aceste cifreprocentuale corespund unui număr de 15.549 autovehicule. La fel, şialte pieţe Škoda se dezvoltă excelent. În regiunile de peste ocean,vânzările au crescut în primele 7 luni ale acestui an cu peste 70,4%, iar în Europa de Est, în ciuda condiţiilor grele de pe piaţă, cu9,3 %.

Škoda a înregistrat creşteri ale vânzărilor şi pe piaţa deacasă. Clienţilor din Cehia le-au fost livrate în perioada ianuarie- iulie 2010, în total, 34.454 autovehicule, adică cu 11,4 % maimult decât în perioada similară a anului precedent. Astfel cota depiaţă a mărcii Škoda s-a ridicat în ţara de origine la 35,1%.

Cea de-a doua piaţă a mărcii tradiţionale ceheşti, din punctul devedere al volumului de vânzări, este în continuare Germania. Îniulie au fost înmatriculate aici 7.667 autovehicule Škoda. Faţă deanul 2009, care a fost un an ieşit din comun datorită primei decasare, vânzările din perioada ianuarie-iulie 2010 au scăzutîntr-adevăr cu 38 %. Însă în comparaţie cu perioada similiară aanului anterior "normal", 2008,
Škoda a reuşit să îşi sporească cifrele de înmatriculări la untotal de 75.223 autovehicule, păstrându-şi astfel poziţia deimportator nr. 1 în Germania.

Modelele Škoda preferate în iulie 2010 (comparativ cu iulie2009): Octavia (23.988 autovehicule/+11,9 %), Fabia (17.669autovehicule /-24,7 %), Superb (7.653 autovehicule/+187,6 %), Yeti(3.966 autovehicule), Octavia Tour (2.847 autovehicule/-12,9 %),Roomster (2.390 autovehicule/-46,7 %).

Reinhard Fleger, Membru responsabil cu vânzările al Consiliuluide Administraţie Škoda Auto a.s. face bilaţul provizoriu: "Cifrelevorbesc de la sine în privinţa încrederii pe care clienţii dintoată lumea o acordă în continuare mărcii Škoda şi produselor sale.Aceast fapt ne motivează în aceeaşi măsură în care ne şiobligă."