Test în România: noul Audi A1

ProMotor a testat Audi A1, maşina cu care cei din Ingolstadt doresc să atace legenda britanică Mini. Dacă au reuşit sau nu, vom vedea în rândurile următoare.

Test în România: noul Audi A1 Test în România: noul Audi A1

Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva 2010,Audi A1 păstreză într-o mare măsură liniile conceptuluiMetroproject Quattro, prezentat în premieră mondială la SalonulAuto de la Tokyo 2007.

Încă de la primul contact Audi A1 se anunţă o "jucăuşă",cu o parte frontală dinamică, păstrând cu stricteţeimaginea de marcă, cu un profil zvelt, tăiat parcă bruscde spatele maşinii.

Dacă priveşti doar prima jumătate a maşinii, ai impresia că tevei urca la bordul unei maşini de clasă net superioară lui A1. Iar,dacă vei privi maşina în ansamblul ei, te vei întreba dacă ai locla volan. Dar, datorită consolelor faţă/spate scurte, inginerii aureuşit să creeze spaţiu suficient, chiar dacă maşina are olungime de 3,95 metri.

Toate acestea sunt subliniate chiar de campania de lansare a luiAudi A1, care aduce un concept inedit denumit foarte sugestiv "Thenext big thing" sau chiar titlul microsite-ului "Audi A1 - The nextbig Audi".

Doar o imagine dinamică , agresivă cu o personalitate puternicăeste suficientă pentru a ataca un icon car precum Mini? Răspunsuleste, cu siguranţă nu. Oricum, cel puţin la exterior, Audi A1reuşeşte să aducă cât de cât ideea de Mimi în mintea privitorului,dar nu suficient pentru a te convinge.

Odată urcat la volan, parcă ai impresia că ai intrat într-unnumăr de magie al lui Houdini. Un exterior mic, care îţispune că nu prea ai loc şi un interior spaţios, aerisit, atât lavolan, cât şi în dreapta.

Volanul, un prim punct de atac la Mini.Designerii au păstrat, hai să-i zicem imaginea de marcă avolanului, ceea ce face volanul să pară fad, neavând nimicoriginal. Dar, au adus şi îmbunătăţiri. Acesta este bine profilatasigurând o priză bună.

Un alt element care ar fi trebuie avut în vedere sunt ceasurilede bord. Audi A1 nu aduce nimic nou sau spectaculos la acestcapitol, totul păstrându-se în riguroasa imagine Audi. Pentru ceiconservatori, această afirmaţie poate să fie răutăcoiasă, daratunci când te iei la trântă cu unul precum Mini, toate capătăsens.

Scaunul şoferului oferă o mică susţinerelaterală, dar nu suficientă atunci când virajele suntabordate agresiv. Dar despre acest lucru vom vorbi un pic maiîncolo.

Audi A1 se doreşte a fi un produs premium…poate pentru nivelele superioare de echipare. În echipareamodelului de test, şi anume Attraction, cuvântul premium esteprecum meka, un ideal care se doreşte a fi atins.


Calitatea plasticelor este una perfectibilă, atât în parteasuperioară a bordului, cât şi în partea inferioara a acestuia.Ergonomia butoanelor, cât şi forma lor puteau să fie un pic maibine studiate. Trebuie menţionat aici că butoanele din primul rândau o forma concavă, iar cele de pe rândul doi o formă uşor convexă,.Acest fapt, combinat cu dimensiunea relativ redusă a acestora,face ca manipulatul lor şă-ţi distragă atenţia de la condus.

Un aspect de toată lauda este spaţiul din spate. Fiind o maşinăde dimensiuni reduse cu trei uşi, nu am crezut că o persoană de1,70 metri va sta confortabil pe acea banchetă, mai ales în spateleşoferului. Ne-am înşelat teribil, chiar se stă confortabil, însă,accesul este destul de greoi.

Dar sa vedem cum se prezintă maşina din punct de vederedinamic. Construită pe platforma comună PQ25 (utilizată deSeat Ibiza şi VW Polo), derivată din PQ24, adică platformautilizată pentru VW Golf, Audi A1 ar trebui să ofere uncomportament dinamic foarte bun. Diferenţa majoră între platformaPQ24 şi PQ25 este că cea din urmă poate fi prevăzută cu transmisieintregrală.

Citeşte mai departe în pagina următoare »