Vânzările de maşini noi în Europa: 2010 vs 2009

Deşi Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor de maşini noi în 2010 faţă de 2009, rămâne liderul pieţei auto europene, în timp ce Renault detronează Ford. Iată care este clasamentul mărcilor auto de pe piaţa autp europeană, în 2010, dar şi evoluţia lor faţă de 2009.

Vânzările de maşini noi în Europa: 2010 vs 2009 Vânzările de maşini noi în Europa: 2010 vs 2009

De la început trebuie remarcat progresul foarte bun almărcii Renault, care ocupă poziţia a doua în clasamentulconstructorilor din Europa. Un rezultate bun, deoareceRenault este contorizată separat de Dacia, "marca-fiică" aconcernului francez clasându-se pe un foarte bun loc 16 înclasamentul european, la o diferenţă de numai 150 de unităţi faţăde rivalul coreean KIA. Totuşi, marca românească mai are mult pânăsă ajungă la nivelul Skoda, care are vânzări duble, fiind plasatăpe locul 12.

De fapt, dacă ne referim la TOP 10 din acest clasament,doar BMW, Renault şi Audi au înregistrat rezultate mai bune decâtîn 2009. Volkswagen, care rămâne cea mai vândută marcă dinEuropa şi în 2010, înregistrează un regres al vânzărilor destul deimportant, de 6,6%. Concurenţa germană, Ford şi Opel, nu stă niciea mai bine, dar măcar aceste branduri populare ocupă poziţii buneîn TOP 5, devansându-i pe francezii de la Peugeot şi Citroen.

De menţionat poziţionarea foarte bună a triadei premiumgermane Audi, BMW, Mercedes (în această ordine), careocupă ultimele poziţii din TOP 10, imediat după Fiat, italieniiavând cea mai mare scădere faţă de 2009 raportat la principaliicompetitori. Japonezii nu stau pe roze: Toyota, Suzuki, Honda şiMazda înregistrează un regres considerabil faţă de 2009, doarNissan şi Mitsibishi fiind pe plus.

Însă o idee mai clară despre evoluţia pieţei auto din Europa în2010 faţă de 2009 vă puteţi face din tabelul comparativ de maijos:

Vanzari masini noi in Europa, pe marci - CLICK PE POZA PENTRU MARIRE