galerie

Transalpina - scurt ghid de vacanţă la finalul verii 2011


  • Un indicator aşa de mic pentru cea mai înaltă şosea din România?
  • Pe porţiunea de după Sebeş avem multe porţiuni proaspăt asfaltate şi viraje excelente
  • Oups! Până la finalizarea totală a lucrărilor, suntem ”deranjaţi” de mici obstacole
  • De exemplu, din loc în loc (destul de des) drumul este îngustat din cauza lucrărilor la canalele de adunare a apei
  • Foarte interesant: mai întâi s-a asfaltat, apoi s-a spart asfaltul pentru înlocuirea canalelor pentru scurgerea apei de pe versanţi, după care, evident, va trebui asfaltat din nou
  • Unele porţiuni în construcţie sunt foarte lungi, deci atenţie dacă aveţi garda la sol cam mică
  • Barajul Oaşa, un corespondent al barajului Vidraru de pe Transfăgărăşan, oferă atât o privelişte grozavă, cât şi multe locuri de drumeţie
  • Dacă aveţi de gând să petreceţi mai mult timp în zonă, este de preferat o maşină familistă încăpătoare - cum e Fiat Doblo
  • După cum spuneam, pe marginea lacului de acumulare Oaşa sunt destule locuri frumoase
  • Într-o zonă destul de importantă se lucrează intens la ”decuparea” muntelui, pentru a realiza în siguranţă tronsonul de şosea.
  • Prima etapă a Transalpinei (Sebeş - Obârşia Lotrului) se termină într-o coborâre lină, într-un peisaj montan împădurit
  • De ce indicatorul nu ne arată şi pe unde trebuie luat pentru continuarea drumului pe Transalpina?
  • Reminescenţă din timpul asfaltării Transalpinei: indicator care ne arată că şoseaua ar fi închisă. Nu îl luaţi în seamă...
  • Ce se vede colo-n zare? Uite cum platoul apare!
  • Pe o porţiune de câţiva kilometri, Transalpina înseamnă o serie de curbe extrem de strânse şi cu o pantă foarte înclinată. Atenţie să nu calaţi motorul!
  • La ieşirea din pădure, ai impresia că ai ajuns sus. Nicidecum, e doar o etapă. Transalpina continuă mai sus decât îţi poţi imagina
  • Hai, că se poate! Unii au o voinţă de fier: vor să traverseze Transalpina pe bicicletă! Bravo!
  • Cu Fiat Doblo poţi merge cu până la şase persoane pe Transalpina, pentru că mai are două scaune suplimentare în portbagaj.
  • Proaspăt asfaltată, dar fără marcaje şi parapeţi, Transalpina începe să devină ameninţătoare, chiar dacă mediul este superb
  • De ce s-a asfaltat Transalpina? Ca să avem grijă la oi: şi la cele care dau lapte, carne, lână. Şi la cele care conduc alte maşini...
  • Fără cuvinte...
  • Transalpina este o şosea mai domoală şi mai puţin ameninţătoare decât Transfăgărăşanul. Totuşi, nu trebuie subestimată în nici un moment.
  • De pe Pasul Muntinu, Transalpina coboară puţin, iar apoi urcă prin Pasul Urdele până la 2.145 metri altitudine. ”Deasupra tuturor”!
  • Deşi Transalpina va fi inaugurată oficial în 2012, an electoral, deja traficul de turişti este foarte mare în weekend, mai ales dacă e vreme frumoasă.
  • Să nu credeţi că Transalpina este cuminte - localnicii ne-au avertizat că, la fel ca în cazul Transfăgărăşanului, vremea este foarte schimbătoare
  • Semnele civilizaţiei: din păcate, pe Transalpina au acces şi nesimţiţii care nu au respect pentru natură
  • Ce localitate e asta? Una nouă - viitoarea staţiune de lux, cu vile imense, telescaun şi pârtie de schi. Oare are legătură directă cu investiţia uriaşă în asfaltarea Transalpinei?
  • Din nou fără comentarii...
  • În ultima parte a Transalpinei, şoseaua este, din nou, foarte bună. Îţi vine pur şi simplu să te întorci pe piscurile semeţe, departe de civilizaţie.
  • O hartă detaliată a Transalpinei, pentru cei interesaţi - mulţumită fanilor de pe www.transalpina.biz
  • Transalpina - scurt ghid de vacanţă la finalul verii 2011
1/1
Transalpina - scurt ghid de vacanţă la finalul verii 2011