Am TESTAT noul BMW Seria 4 Cabrio. În aer, liber

A trecut ceva timp de când Seria 3 Coupe a devenit Seria 4 şi era firesc ca noua nomenclatură să cuprindă şi o versiune decapotabilă. Aceasta nu a întârziat să apară şi se prezintă publicului drept BMW Seria 4 Cabrio, aşa că am încercat să aflu ce se ascunde sub acest nume, într-un test de sezon.

Am TESTAT noul BMW Seria 4 Cabrio. În aer, liber Am TESTAT noul BMW Seria 4 Cabrio. În aer, liber

De un BMW te poţi bucura în multe feluri, mai important este felul în care o faci. Dacă circuitul îţi face cu ochiul când ai pe mână versiunea 435i sau un drum înzăpezit îţi cere ca xDrive să se regăsească pe lista de dotări, vremea caldă şi însorită face apel la o decapotabilă. În aceste ape s-a simţit cel mai bine Seria 4 Cabrio, în versiunea 428i însufleţită de un motor de doi litri pe benzină, cu 245 CP.

Dincolo de dimensiunile crescute faţă de predecesorul său, Seria 4 Cabrio nu afişează o imagine cu care BMW să nu ne fi obişnuit deja. Cu menţiunea că plafonul metalic retractrabil, format din trei părţi, imprimă arhitectural o alungire părţii din spate, un detaliu estetic plăcut, care diferenţiază vizual cabrioletul de coupe.

Acelaşi standard de top în materie de calitate şi design este afişat şi de interior, care nu se deosebeşte cu nimic de varianta coupe. Ce veţi observa în plus sunt comenzile pentru plierea plafonului – acţiune ce durează doar 20 de secunde - şi cele pentru aeratoarele cu rol în menţinerea unei temperaturi optime în jurul gâtului, disponibile în premieră pe un cabriolet din gama BMW.

Pentru retuşuri sportive se poate opta pentru transmisia automată Sport pentru 2.473 de euro, iar pentru doza completă de eleganţă BMW oferă pachetul vizual Luxury Line, o alegere care costă 3.883 de euro şi care poate fi asortată cu un set de jante din aliaj cu spiţe, de 19 inci, pentru alţi 1.000 de euro.

De aceste valori vei uita oricum pentru că în cel mai pur stil BMW, habitaclul îşi aruncă toate comenzile către şofer. La volan regăseşti aceeaşi poziţie sportivă dar confortabilă cu care interiorul se încăpăţânează să te întâmpine. Propulsorul este extrem de silenţios, iar graţie plafonului antifonat cu materiale speciale, insonorizarea se prezintă impecabil. Cu plafonul jos povestea este alta, iar şuieratul curenţilor de aer face parte din decor chiar şi la viteze superioare, dar numai cu un paravânt instalat.

Cu riscul unui răspuns de genul „Aşa şi? Cui îi pasă?”, am să mai adaug doar că portbagajul oferă un volum de 220 de litri cu plafonul pliat, respectiv 370 de litri când plafonul este ridicat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »