SPECIAL: Cu capul în nori, dar cu picioarele pe pământ

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Dosar & Analize

Saab

Înaintea celui de-al Doilea Război Mondial, compania Saab era departe de a construi maşini. Înfiinţată în 1937 cu singurul scop de a produce avioane pentru forţele armate aeriene ale Suediei, Svenska Aeroplan AB (SAAB) avea să îşi diversifice activitatea abia în 1945.

Saab 91 Safir

Atunci, nevoia pentru avioane de vânătoare era în scădere, aşa că suedezii s-au aventurat într-un nou domeniu. O echipă de 16 persoane a primit sarcina de a construi primul automobil Saab. O sarcină destul de grea, având în vedere că nici un membru al echipei nu avea experienţă în industria auto şi doar doi dintre ei aveau permis de conducere.

Proiectul primului automobil Saab a primit numele intern X9248, însă a devenit cunoscut ulterior drept Ursaab (Saab-ul original). Cu linii de design specifice avioanelor, Ursaab a fost primul dintr-o serie de patru prototipuri de maşini.

Prototipul Ursaab – o frumuseţe!

În 1949, compania a prezentat întâiul său model de serie – 92, care avea să stea la baza tuturor modelelor producătorului suedez timp de 19 ani. Înainte de modelul 92, Saab începuse producţia avionului 91 Safir.

De-a lungul existenţei sale de aproape 70 de ani, Saab Automobile s-a despărţit de compania aeronautică şi a trecut prin mai multe mâini, dar şi printr-un faliment în 2011, în urma căruia a fost cumpărat de un consorţiu care plănuieşte să construiască exclusiv maşini electrice.

Povestea continuă în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide