La Paris 2012, conceptele auto se duelează într-un mare show

Autor: Oraan Mărculescu 04 oct. 2012 Dosar & Analize

NISSAN TERRA vs. SSANGYONG e-XIV

După ce au făcut furori cu vânzările foarte bune ale crossoverelor compacte Qashqai şi Juke, cei de la Nissan au surprins la Salonul Auto Paris 2012 printr-un concept şi mai ciudat decât au fost la vremea lor conceptele care au prefigurat actualele crossovere de serie.

Denumit Nissan TeRRA, conceptul japonezilor poate primi fără probleme titulatura de ”cel mai controversat concept” al salonului parizian, din cauza unui stil departe de a fi unitar.

Dacă partea frontală ne dă o idee destul de bine fundamentată relativ la posibila direcţie de viitor a imaginii de marcă, în rest TeRRa ne gratulează cu un motiv ciudat în partea superioară a aripilor, cu un spate simplist şi cu un montant spate foarte lat.

În plus, portierele spate fără mânere şi care se deschid în sens contrar fac TeRRa să arate ca un SUV cu doar două uşi, deşi suntem departe de aspectul unui SUV-coupe dinamic. E clar că designerii şi-au propus să reţină cât mai mult atenţia privitorilor.

Interiorul, în schimb, este primitor şi are un aspect elegant şi chiar suav, dacă ne raportăm la exterior. Dezarmantă simplitatea la nivelul comenzilor, care sunt concentrate într-o tabletă portabilă, plasată în spatele volanului. La care mai adăugăm ideea aşezării nesimetrice a scaunelor.

TeRRA inovează şi la capitolul sistem de propulsie: în faţă are motorul electric de pe Nissan Leaf, în roţile spate câte două motoare electrice integrate, iar sub capota faţă un sistem fuel-cell cu hidrogen.

Un adevărat concept de SUV inovator, Nissan Terra nu a fost singur sub luminile reflectoarelor la salonul parizian. Într-un alt pavilion, cei de la SsangYong au venit cu evoluţia electrică e-XIV a conceptului care vrea să vâneze Evoque.

Cu un stil exterior la fel de controversat ca şi Terra, e-XIV propune o soluţie de propulsie electrică, dar cu un sistem range-extender (un motor de 1,0 litri), la care se mai adaugă acoperişul cu 12 panouri solare integrate.

Interesant şi acest e-XIV, dar mult sub nivelul lui Nissan TeRRA, japonezii fiind avantajaţi atât de renume, cât şi de ideile mult mai bine puse la punct.

Nissan TeRRA vs. SsangYong e-XIV: 4 – 1

Să vedem alte concepte pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide