Special istorie auto: primii 100 de ani Aston Martin

Autor: Oraan Mărculescu 11 nov. 2013 Dosar & Analize

Epoca actuală (după 2007)

În data de 12 martie 2007 s-a ”consfinţit” ieşirea Aston Martin de sub tutela Ford, marca britanică fiind preluată de un consorţiu condus de şeful Prodrive, care a considerat că Aston Martin are viitor. Mai ales că intra cu surle şi trâmbiţe pe mult-râvnita piaţă chineză, iar modelul exclusivist DBS devenea ”accesoriul” principal al noului James Bond, interpretat de Daniel Craig, în ”Casino Royale”.

Începutul epocii post-Ford s-a remarcat printr-un upgrade al tuturor modelelor existente, dar şi printr-un efort susţinut de diversificare a gamei – ceea ce a adus şi controverse. Un Aston Martin de oraş sau un SUV Aston Martin păreau de neconceput până atunci, dar noii investitori au „încercat marea cu degetul” în 2009 prin conceptele Cygnet (bazat pe Toyota iQ) şi Lagonda.

Reticenţa publicului a fost ştearsă anul următor, când au fost prezentate cel mai scump Aston Martin (One-77) şi cel mai frumos din epoca modernă (Rapide). Ceea ce a dus la o creştere a notorietăţii mărcii, deci şi la creşterea comenzilor, aşa încât s-a apelat la un parteneriat cu renumita companie austriacă Magna Styer, pentru producerea unor modele. Iar în 2012 au apărut noi investitori, cu o infuzie nouă de capital, ceea ce asigură suficient de clar viitorul Aston Martin.

Aston Martin a continuat şi relaţia cu Zagato, dar şi programul de motorsport, la ora actuală marca britanică având un loc bine stabilit în Olimpul brandurilor sport, alături de Ferrari, Lamborghini sau Porsche.

Iar, după un centenar, viitorul Aston Martin sună pur şi simplu bine.

 

DBS (2007-2012) era derivat din modelul DB9, dar avea o identitate proprie puternică, mai ales după apariţia în filmul James Bond ”Casino Royale”. A fost produs şi în variantă cabrio, iar cea mai dorită culoare era ”Casino Ice” (ca a maşinii din film)

 

Lagonda Concept (2009) a stârnit multe controverse, dorind să prefigureze un viitor competitor pentru Porsche Cayenne. După multe tergiversări, se pare că va ajunge în producţia de serie după jumătatea acestui deceniu

 

One-77 (2009-2012) este dovada că Aston Martin e, cu adevărat, un producător de top. One-77 e mai mult o piesă de colecţie exorbitantă, care rivalizează cu Bugatti Veyron în materie de tehnologie şi, evident, preţ. Alegerea indicativului 77 rămâne un mister…

 

Rapide (2010-) se poate spune că e adevăratul urmaş al limuzinei Lagonda din anii ’70-’80. Bazat tehnic pe DB9, Rapide are cele mai multe premii pentru design din gama Aston Martin

 

V12 Zagato (2011-2012) e o ediţie limitată la doar 150 de exemplare şi sărbătoreşte 50 de ani de parteneriat Aston Martin – Zagato, fiind un tribut adus lui DB4 Zagato

 

Virage (2011-2012) a readus în actualitate numele modelului dominant în anii ’80, dar plasarea neinspirată între DB9 şi DBS a dus la sistarea producţiei după numai 1.000 de exemplare produse

 

Cygnet (2012-2013) a fost lansat iniţial ca un concept, cu rolul de a tatona reacţia publicului în faţa unui Aston Martin… de oraş. Cygnet e pur şi simplu o Toyota iQ cosmetizată, cu un interior de lux şi un preţ de 4 ori mai mare

 

Vanquish (2013-) a ajuns la a doua generaţie, fiind considerat etalonul pentru domeniul Grand Tourer datorită designului, rafinamentului şi performanţelor motorului V12 de 573 CP

 

DB9 (2013-), ajuns la a doua generaţie, este modelul de bază pentru maşinile exclusiviste şi de competiţie Aston Martin. Pentru fanii mărcii, DB9 exprimă cel mai bine esenţa Aston Martin

 

MATERIAL PUBLICAT ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 103 (IULIE-AUGUST 2013)

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide