Consiliul General al Municipiului Bucureşti a respins proiectul de car-sharing: Firea este primarul voucher

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a respins proiectul de car-sharing: Firea este primarul voucher

Autor: Firuta Flutur acum 1 an Știri

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a respins, joi, proiectul privind acordarea de 500 de lei pe lună dacă mai multe persoane folosesc în comun un autoturism proprietate personală. În cadrul şedinţei CGMB de joi, Cătălin Deaconescu a numit-o pe Gabriela Firea „primarul voucher”.

Controversatul proiect avea nevoie de 28 de voturi pentru, însă a primit doar 27, asta pentru că un consilier PSD a lipsit de la şedinţă.

Proiectul presupunea ca Primăria Capitalei să deconteze combustibilului folosit de cetăţeni până la valoarea de 500 de lei lunar, dacă mai multe persoane folosesc în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasarea în aceeaşi direcţie, către Bucureşti.

„Stimularea prin decontarea combustibilului în valoare de pana la 500 lei lunar în vederea încurajării unor asocieri voluntare prin care părinţii elevilor unităţilor de învăţământ primare şi secundare de pe teritoriul Municipiului Bucureşti, care au domiciliul în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov pot folosi în comun autoturismul proprietate personală în vederea transportului copiilor, la instituţiile de învăţământ primare şi secundare de pe teritoriul Municipiului Bucureşti, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot”, se arată în proiectul de hotărâre respins joi.

Înainte de votul acestui proiect, consilierul PNL Cătălin Deaconescu a luat cuvântul şi i-a transmis Gabrielei Firea este „primarul voucher”.

„Dacă alţi primari au rămas în amintirea bucureştenilor ca cel ce aduna câini sau cel care punea borduri, dumneavoastră o să rămâneţi în amintire ca primarul voucher”, a declarat Deaconescu.

În replică, Gabriela Firea i-a răspuns consilierului PNL precizând că este mândră de această titulatură.

„Eu mă bucur şi sunt mândră de această titulatură. Eu le-am promis bucureştenilor că voi face ceva concret cu bugetul local. La ce voucher vreţi să renunţăm domnule consilier, la cel pentru copiii cu dizabilităţi?”, a mai precizat Firea.

De asemenea, Gabriela Firea a declarat că va reveni asupra acestui proiect în următoarele şedinţe CGMB.

Gabriela Firea: Problema traficului nu are culoare politică. Peste 80% din maşini, cu o singură persoană

Primarul general al Capitalei a declarat, joi, că problema traficului nu trebuie să aibă culoare politică, făcând referire la proiectul privind decontarea de combustibil pentru cei care împart o maşină în trafic. Gabriela Firea a precizat că în peste 80 la sută dintre cazuri este o singură persoană în maşină.

„Primul proiect pe care vi-l supun atenţiei se referă la câteva măsuri pe care le-au luat şi alte capitale europene şi cred că sunteţi în asentiment că trebuie să preluăm şi noi aceste idei. Cred că problema traficului nu trebuie să aibă culoare politică şi trebuie să avem consens şi un subiect comun în perspectivă politică”, a declarat, joi, Gabriela Firea.

Potrivit primarului sunt câteva direcţii de acţiune: navetiştii care vin din zona limitrofă în centru vor beneficia de un voucher de 500 de lei pe lună, în medie un plin, cu condiţia să nu vină doar o persoană în maşină.

„Potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, peste 80 la sută dintre cazuri au o singură persoană în maşină. Prin parteneriate voluntare între prieteni, vecini, să cadă de acord asupra acestui transport şi să reducă astfel poluarea şi numărul de maşini. În loc de 100 de maşini, dacă în loc de o persoană în maşină vor fi patru, vor veni 25 de maşini. Ajută şi la decongestionarea traficului şi rezolvarea parţială a poluării. Părinţii care merg dimineaţa cu copiii la şcoală, dacă semnează împreună aceste acorduri pentru ca un părinte să transporte trei-patru copii, va beneficia acea persoană şi face şi dovada înţelegerii cu celelalte persoane, va beneficia”, a mai declarat Gabriela Firea.

Potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei de joi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), Primăria Capitalei propune decontarea combustibilului folosit de cetăţeni până la valoarea de 500 de lei lunar, dacă mai multe persoane folosesc în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasarea în aceeaşi direcţie, către Bucureşti.

„Stimularea prin decontarea combustibilului in valoare de pana la 500 lei lunar în vederea încurajării unor asocieri voluntare prin care părinţii elevilor unităţilor de învăţământ primare şi secundare de pe teritoriul Municipiului Bucureşti, care au domiciliul în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov pot folosi în comun autoturismul proprietate personală în vederea transportului copiilor, la instituţiile de învăţământ primare şi secundare de pe teritoriul Municipiului Bucureşti, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot”, se arată în proiectul de hotărâre.

Totodată, Primăria Capitalei vrea înfiinţarea unui sistem municipal de car-sharing, dotat cu autoturisme ecologice-electrice sau hibrid, care să poată fi folosit de către cetăţeni pentru deplasarea în Capitală, înfiinţarea unui serviciu municipal de transport dotat cu microbuze şcolare care să faciliteze transportul elevilor din ciclul primar şi secundar pe teritoriul Bucureştiului, precum şi înfiinţarea unui sistem municipal de bike-sharing, dotat cu biciclete electrice, care să poată fi folosit de cetăţeni pentru deplasarea în oraş.

Potrivit raportului de specialitate inclus în proiect, la sfârşitul anului trecut, în România erau aproape 6 milioane de autoturisme înmatriculate în circulaţie, în Bucureşti fiind 17,6 la sută dintre ele, iar în Ilfov – 2,21 la sută. În perioada 2014-2017, numărul de maşini înmatriculate în această regiune a crescut, în special în Ilfov. Traficul din Capitală s-ar reduce cu 25 la sută dacă administraţia locală include serviciile de car-sharing, car-pooling şi bike-sharing în planurile de mobilitate urmană, potrivit raportului.

În proiect se precizează că sumele necesare implementării acestui program vor fi suportate de la bugetul local al Primăriei Capitalei, însă nu este specificat şi un impact bugetar exact.

 



Comentarii
Inchide