Noul Subaru Impreza - oficial

Iată noua generaţie Subaru Impreza, în cele două versiuni de caroserie, hatchback în 5 uşi şi sedan în trei volume. Toate detaliile şi imaginile oficiale le găsiţi în continuare.

Actuala generaţie Subaru Impreza a fost lansată în 2007, deci am fi tentaţi să credem că, la patru ani distanţă, japonezii ne prezintă versiunea facelift. Însă ceea ce vedem în premieră mondială la Salonul Auto New York 2011 este pur şi simplu noua generaţie Subaru Impreza, în două versiuni de caroserie: sedan şi hatchback în 5 uşi - ulterior va apărea şi un crossover, prefigurat de Subaru XV Concept, la Shanghai 2011.

EXTERIOR

Dacă acum 4 ani japonezii bulversau lumea prezentând un Impreza hatchback, iată că acum surprizele continuă, deoarece noul Subaru Impreza pare să urmeze stilul fratelui de clasă medie, Subaru Legacy. Cu alte cuvinte, noul Impreza este mai elegant, mai voluminos şi mai familiar, părând că încearcă să uite de reputaţia sportivă pe care s-a clădit acest nume.

Totuşi, partea frontală, cu faruri desenate relativ agresiv şi grila frontală mai aplatizată, reuşeşste să inspire o imagine de marcă puternică şi bine conturată, Impreza rămânând o berlină dinamică. În spate, însă, designerii japonezi au mizat mai mult pe pragmatism, cu stopuri mici, care permit o decupare cât mai lată a capotei portbagajului, respectiv a hayonului (la versiunea în 5 uşi).

Subaru Impreza Sedan are acum un profil mult mai elegant, dar care inspiră şi suficient de mult dinamism, graţie liniei mediane ascendente şi a bosajelor evidenţiate ale roţilor. Faţă de modelul pe care îl înlocuieşte, noua Impreza arată o maturizare clară, mizând pe un stil ceva mai sofisticat. Versiunea hatchback chiar reuşeşte să se distanţeze puţin de modelele concurente, având oarecum un aer de mic crossover.

Din punct de vedere tehnic, noul Subaru Impreza presupune modificări ample ale platformei tehnice ale precedentei generaţii: de exemplu, montantul faţă este mai avansat cu 20 cm, iar portierele sunt mai mari cu circa 12 cm. De asemenea, în cazul noului model oglinzile retrovizoare au fost mutate pe portiere, fiind mai mari, iar parbrizul are o înclinare mai mare, pentru o mai bună aerodinamică. Totuşi, gabaritul rămâne la aceleaşi cote cu precedenta Impreza, atât pentru sedan, cât şi pentru hatchback.

INTERIOR

Interiorul noului Subaru Impreza înseamnă o mare evoluţie la capitolul spaţiu, în timp ce designul habitaclului a fost complet modificat. Ampatamentul este mai lung cu 25 mm, iar caroseria a primit ranforsări suplimentare, pentru a reduce nivelul vibraţiilor şi a-i creşte rezistenţa la torsiune.

Prin urmare, spaţiul pentru pasagerii din spate creşte cu aproape 5 cm, la fel fiind cazul şi cu portbagajul celor două versiuni de caroserie. Proiectanţii au acordat o atenţie deosebită şi materialelor utilizate, bordul fiind acoperit cu un plastic moale la atingere, iar nivelul calităţii asamblărilor fiind mult mai bun decât până acum (chiar dacă Impreza era printre cele mai bine cotate modele din acest punct de vedere).

De remarcat ecranul tactil de 6,1 inch al sistemului de navigaţie (opţional), prin care pot fi controlate cu uşurinţă comenzile sistemului multimedia, care include Bluetooth, conexiune USB sau chiar posibilitatea de a trimite SMS-uri. per total, habitaclul lui Impreza a fost foarte atent studiat la capitolul mici spaţii de depozitare, în timp ce portbagajul beneficiază de câteva idei noi pentru compartimentare şi o modularitate exemplară.

MOTOARE ŞI TEHNICĂ

Pentru piaţa nord-americană, Subaru Impreza propune un nou motor boxer pe benzină, de 2,0 litri şi care este capabil de 148 CP şi un cuplu maxim de 195 Nm, fiind vorba de un motor derivat din propulsorul de 2,5 litri, cunoscut de pe Subaru Forester. Acest motor de 2,0 litri poate fi cuplat fie cu o cutie manuală cu 5 trepte, fie cu una automată CVT Lineartronic (care are şi un mod secvenţial, cu 6 trepte predefinite, care pot fi controlate de la padele de pe volan).

Cifre despre performanţele acestui motor nu au fost comunicate, dar oficialii afirmă că noua Impreza este cel mai economic model cu tracţiune integrală din clasa sa, anunţând valori precum 8,1 litri/100 km în trafic urban sau 6,5 litri/100 km în regim de autostradă. Pentru scăderea consumului, inginerii au mai adoptat o nouă servodirecţie electrică, precum şi cauciucuri cu rezistenţă redusă la rulare

Noul Subaru Impreza preia de la precedenta generaţie sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel Drive, care, pe modelele echipate cu cutia de viteze automată CVT, dispune de un sistem Active Torque Split AWD - prin intermediul unui ambreiaj controlat electronic, puterea poate fi transmisă până la 100% roţilor din spate, în funcţie de condiţiile de rulare. Toate versiunile sunt echipate standard cu sistemul VSC de control al stabilităţii.

Noul Subaru Impreza urmează să fie comercializat pe piaţa nord-americană începând din această vară. Planurile pentru Europa nu sunt, deocamdată, cunoscute, cel mai probabil noua Impreza urmând a debuta oficial pe Bătrânul Continent în toamnă, la Salonul Auto Frankfurt 2011. Oricum, cele mai mari semne de întrebare ţin de noua versiune sportivă Impreza WRX STi, despre care nu a fost comunicată nici o informaţie, deocamdată.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.