Premieră pentru liga de lux: Porsche Panamera Diesel

Cea mai economă versiune a limuzinei Porsche Panamera apare, în sfârşit pe piaţă: Panamera Diesel nu va fi deloc o maşină ieftină, dar costurile de utilizare vor fi mai mici. Vă tentează?

Premieră pentru liga de lux: Porsche Panamera Diesel Premieră pentru liga de lux: Porsche Panamera Diesel

Iată că al doilea model diesel din gama Porsche este lansat în mod oficial pe piaţă. Din fericire, puritanii pot răsufla uşuraţi: nu este vorba despre un 911 diesel, ci despre Porsche Panamera Diesel, de care se ştia de ceva vreme că va apărea în familie.

Consumul mediu anunţat de Porsche Panamera Diesel este chiar mai mic decât al versiunii Panamera S Hybrid: 6,5 litri/100 km faţă de 6,8 litri/100 km în cazul versiunii cu propulsie hibridă (motor termic pe benzină V6 de 3,0 litri şi 333 CP şi motor electric de 46 CP. În schimb, emisiile de CO2 sunt puţin mai mari: 172 g/km la Panamera Diesel faţă de 159 g/km la Panamera S Hybrid.

Oricum, Porsche Panamera Diesel se dovedeşte o alegere mai rentabilă, datorită preţului mult mai mic: în Germania, Panamera Diesel are un preţ de pornire de circa 80.000 euro, în timp ce Panamera S Hybrid costă peste 105.000 euro (deci cu 25.000 euro mai mult). Totuşi, Panamera Diesel e mai puţin potent.

Motorul de sub capota lui Panamera Diesel este cunoscut de pe SUV-ul de lux Porsche Cayenne, fiind vorba despre un turbodiesel common-rail V6 de 250 CP (cu 10 CP mai mult decât în cazul SUV-ului). Prin comparaţie, Panamera S Hybrid are o putere maximă combinată de 380 CP (motorul termic având 333 CP).

Cuplul maxim al motorului diesel are o valoare foarte bună, de 550 Nm, fiind disponibil între 1.750 rpm şi 2.750 rpm, ceea ce promite performanţe foarte bune: demaraj 0-100 km/h în 6,8 secunde şi viteză maximă de 242 km/h (Panamera S Hybrid atinge 100 km/h în 6 secunde, iar viteza maximă se cifrează la 270 km/h, pentru comparaţie).

Panamera Diesel va fi oferită cu o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte Tiptronic S, iar puterea va fi transmisă roţilor spate, în program neexistând o versiune cu tracţiune integrală. Amatorii de călătorii foarte lungi pot opta pentru pneurile cu rezistenţă redusă - consumul mediu scade la 6,3 litri/100 km, emisiile CO2 ajung la 167 g/km, iar rezervorul de 80 de litri asigură o autonomie maximă de 1.200 km.

Vânzările lui Porsche Panamera Diesel în Europa vor demara în luna august a acestui an, în condiţiile în care clienţii amatori vor avea la dispoziţie aceeaşi listă generoasă de dotări de lux, ca în cazul celorlalte versiuni.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.