Conceptul Citroen Aircross, fratele mai mare al lui C4 Cactus, prezentat oficial

Francezii de la Citroen au ridicat cortina din faţa conceptului Aircross, cu două săptămâni înainte de debutul de la Salonul Auto Shanghai 2015.

Conceptul Citroen Aircross, fratele mai mare al lui C4 Cactus, prezentat oficial Conceptul Citroen Aircross, fratele mai mare al lui C4 Cactus, prezentat oficial

Acesta este conceptul Citroen Aircross, care va debuta în premieră mondială la Salonul Auto Shanghai 2015 din a doua jumătate a lunii aprilie.

Lăsând la o parte numele, care mă face să cred că francezii sunt foarte leneşi în această privinţă (au mai existat două Aircrossuri de-a lungul timpului – C4 Aircross şi Picasso Aircross), trebuie să spun că acest concept de SUV e suficient de trăsnit încât să fie interesant.

Portierele din spate se deschis în sens invers, la fel ca la Mazda RX-8

În esenţă, e un fel de frate mai mare al crossoverului compact C4 Cactus, cu o faţă asemănătoare şi un interior futurist în care tronează două ecrane de 12 inci fiecare. Pe lateralele caroseriei, deja binecunoscutele bule de plastic de pe C4 Cactus s-au metamorfozat în „alloy bumps”, adică nişte bucăţi de aluminiu care stau la baza portierelor.

Prototipul Aircross e pus în mişcare de un sistem de propulsie hibrid care combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu o unitate electrică. În total, sistemul dezvoltă 313 CP, iar bateria litiu-ion, care are nevoie de trei ore şi jumătate pentru a fi încărcată complet de la o priză casnică, oferă o autonomie teoretică de 50 km în modul 100% electric, ceea ce nu e rău deloc.

Personajele din „The Jetsons” ar fi invidioase

Sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 4,5 secunde, iar consumul mediu de combustibil este de doar 1,7 l/100 km, potrivit informaţiilor oficiale, în vreme ce emisiile de dioxid de carbon sunt de 39 g/km.

Deocamdată nu există informaţii despre punerea în producţia de serie a acestui model, însă e bine de ştiut că francezii nu şi-au pierdut nebunia frumoasă care caracteriza modelele mărcii în urmă cu câteva decenii.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.