Wakan

Se ştie că francezii sunt mai pasionaţi de forme decât de substanţă, dar noua marcă de motociclete apărută anul trecut vine să infirme această teorie. Wakan este numele sub care Joel Domergue oferă o nouă filosofie asupra pilotajului pe două roţi.

Propulsorul acestei bestii este un V2 la 45º de la S&S. Inedit într-un peisaj dominat de motoare de turaţie mare, acest bicilindru pătrat (alezajul şi cursa au valori egale) îşi arată plenitudinea potenţei la o turaţie de 6.250 rpm. Punctul culminant este impresionant, anvelopa de 180 mm punând la sol nu mai puţin de 115 CP.

Alimentarea cu amestec proaspăt este asigurată de un singur carburator vertical, cu diametru de 45 mm. Filtrul de aer este poziţionat deasupra acestuia, iar aerul este aspirat printr-o priză de admisie în stilul celor folosite la dragstere.

Locul rezervorului fiind ocupat de filtrul de aer, combustibilul este stocat într-un rezervor amplasat sub şa, iar uleiul în cadrul monotub. S-a obţinut un profil zvelt, lăţimea redusă a motorului permiţând o poziţie de pilotaj mai bună.

Fără a nega meritele echipei de priectare, recunoaştem unele elemente împrumutate de la Yamaha MT01 (altele decât conceptul în sine), cum ar fi amplasarea radiatorului de ulei în locul în care la Yamaha este rezervorul de ulei, adică în faţa carterului motorului. Mai mult, la varianta stradală acesta este "îmbrăcat" într-o mască, iar asta îl face să semene şi mai mult cu Yamaha.

Pe de altă parte, tobele suprapuse şi coada suplă amintesc de un alt naked, devenit deja legendar, Ducati Monster S4R. Varianta destinată pilotajului pe circuite închise foloseşte o evacuare de tip doi în unu cu final conic, în stilul motocicletelor de MotoGP.

Dacă am spus variantă stradală, putem trage concluzia că motorul alimentat prin carburator îndeplineşte normele antipoluare, însă producătorul nu specifică nimic în acest sens.

Ciclistica este radicală ca geometrie şi foloseşte suspensii de supersportivă. Ampatamentul este extrem de scurt, fiind cu numai 10 mm mai mare decât cel al lui Buell XB12 Ss.

Furca inversată produsă de Ceriani are un diametru de 46 mm şi un unghi de înclinare de numai 22º. Acesta va conduce la reacţii prompte ale trenului faţă, dar este de aşteptat ca împreună cu ampatamentul scurt să nu ofere o foarte bună stabilitate pe virajele foarte rapide.

Bascula este fabricată din extruzii de aluminiu şi se foloseşte de serviciile unui amortizor cu gaz de la Sachs.

În încercarea de a reduce drastic masa totală, mai ales acolo unde se simte mai mult, Wakan a renunţat la unul din discurile de frână. Spre deosebire de majoritatea motocicletelor destinate curselor pe circuit, motocicleta franţuzească foloseşte un singur disc flotant, dar unul de dimensiuni apreciabile: 240 mm. Detectăm şi aici o asemănare cu Buell XB.

Cu o poziţie de pilotaj specifică motocicletelor supersportive, Wakan atacă circuitele de viteză. Se loveşte însă de o problemă: nu se înscrie în limitele nici unei categorii din cauza cilindreei. Dacă ai însă suficiente resurse financiare, necesare oricum pentru achiziţia bolidului, poţi oricând să închiriezi un circuit pentru plăcerea personală.

Ca puncte slabe, am putea nota faptul că pentru cei 28.000 de euro pe care un client îi va plăti pentru un exemplar, Wakan putea oferi un display ceva mai estetic sau un set de scăriţe reglabile. Dar nu ne putem pune dom'le cu artistu'!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.