14 Iunie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 10 ani Știri

14 Iunie 1904 – În această zi în Spania s-au
pus bazele companiei Hispano Suiza, producător de automobile de lux
şi motoare de avion. În spatele acestei mărci se afla generalul
Emilio de Cuadra şi inginerul elveţian Marc Birkigt. La Cuadra a
avut ambiţia de a crea maşini şi înainte de 1900, producând maşini
electrice în Barcelona, dar odată ce l-a cunoscut pe elveţian a
trecut la automobile cu combustie internă. Tot în aceeaşi locaţie a început şi
producţia de automobile de lux, iar în 1911 compania s-a extins şi
în Franţa, cu o uzină în
suburbiile Parisului.

După Primul
Război Mondial Hispano Suiza a introdus în 1916 modelul H6, un
automobil de lux, care i-a adus o reputaţie chiar mai exclusivistă
decât a Rolls-Royce. Ba chiar Rolls-Royce avea mai multe soluţii
preluate sub patent de la exclusivistul constructor spaniol,
inclusiv frânele asistate mecanic şi considerate cele mai bune din
lume la acea vreme.

Al Doilea Război
Mondial a însemnat stagnarea producţiei de automobile şi
reorientarea spre motoarea de avion, dar fabricile nu au fost
îndeajuns de eficiente
pentru a livra propulsoare pentru armata franceză. Terminarea Războiului nu a repus în
funcţie producţia de automobile, ci Hispano Suiza a rămas doar
companie aeronautică. La Salonul din acest an de la Geneva numele
Hispano Suiza a fost readus la viaţă de un producător independent,
dar La Hispano Suiza Fábrica de Automóviles SA, deţinătorii
denumirii, au anunţat că vor lua măsuri împotriva folosirii
frauduloase a numelui.

Hispano Suiza H6C



Comentarii
Inchide