14 Mai în istoria automobilistică

14 Mai este ziua în care Formula 1 a trecut în era turbo şi cea în care Daimler a renunţat la Chrysler, cedându-l unui grup american.

14 Mai în istoria automobilistică 14 Mai în istoria automobilistică

14 Mai 1961 - Pe această dată s-a dat startul în Marele Premiu Monaco, prima cursă a sezonului 1961. Această etapă rămâne în istoria pentru acceptarea doar a motoarelor turbo cu capacitatea de 1.5 litri. Până atunci erau acceptate şi motoarele aspirate natural cu cilindreea de până la 4.5 litri (între 1950 şi 1953) şi 2.5 litri (între 1954 şi 1960).

În ciuda primei victorii obţinute de Stirling Moss pe un Lotus, acel sezon a fost dominat de Ferrari prin Phil Hill. Victoria Scuderiei în acel an a fost o surpriză pentru că italienii erau adepţii motoarelor V6 aspirate şi nimeni nu se aştepta să se poată adapta aşa repede la era turbo 1.5. Această perioadă a durat doar 5 ani, din 1966 reintroducându-se motoarele aspirate cu capacitatea de 3.0 Litri.


14 Mai 2007 - DaimlerChrysler anunţă pe această dată că a vândut 80,1% din Chrysler Group către Cerberus Capital Management, dezicându-se practic de divizia americană. Suma tranzacţiei a fost de 7.4 miliarde dolari. Afacerea s-a dovedit una păguboasă pentru grupul german, în 1998 Daimler-Benz plătind suma de 36 miliarde de dolari.

Daimler a preluat Chrysler cu speranţa că va putea profita de pe urma experienţei şi a gamei Chrysler în ceea ce priveşte segmentul SUV. Lucrurile nu au mers chiar cum se plănuia, totul culminând cu anul 2006 atunci când Chrysler a avut un minus record de 1,5 miliarde dolar. În prezent Chrysler se află în alianţă cu FIAT care speră să îşi facă intrarea în SUA.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.