20 Mai în istoria automobilistică

20 Mai este consemnată drept ziua în care prima sancţiune pentru depăşirea vitezei a fost acordată unui şofer.

20 Mai în istoria automobilistică 20 Mai în istoria automobilistică

20 Mai 1899 - În această zi Jacob German un taximetrist din New York a fost oprit şi reţinut de Poliţia americană pentru conducere imprudentă şi circularea cu o viteză mai mare decât cea normale. Ce însemna o viteză mare la acea vreme? Americanul care conducea un taxi electric la acea vreme, produs de Electric Vehicle Company, a fost prins cu impresionanta viteză de 12 mph, în jur de 20 km/h, în acea perioadă în oraşe viteza maximă admisă fiind de 8 mph.

Poliţia nu a avut însă un mod exact de a înregistra viteza, ci doar a fost aproximată de un poliţist în timp ce şoferul trecea pe Lexington Avenue. Pentru că la acea vreme nu se punea suspendarea permisului de conducere sau reţinerea talonului, din simplul motiv că acestea au fost introduse în New York în 1901. Sancţiunea pentru grăbitul taximetrist a fost o amendă de 150$, o sumă uriaşă pentru acea perioadă, şi o scurtă perioadă de detenţie care sigur l-a învăţat pe German să calce mai uşor pedala.

În prezent depăşirea vitezei este una dintre cele mai frecvente abateri rutiere, doar în Statele Unite, anual fiind emise peste 34 de milioane de sancţiuni, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 93.150 de amenzi zilnice!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.