22 August în istoria automobilistică

Pe 22 August 1902 a luat naştere Cadillac, cea de-a doua marcă americană ca şi vechime şi cea care poate fi considerată perla industrie auto americane.

22 August în istoria automobilistică 22 August în istoria automobilistică

22 August 1902 - În această zi în Detroit a luat naştere Cadillac, o marcă denumită după exploratorul francez Antoine Laumet de la Mothe, Sieur de Cadillac, cel care a înfiinţat "oraşul motoarelor" în 1701. Fondatorul mărcii americane este Henry M.Leland, un inginer american care a preluat rămăşiţele Henry Ford Company - cea de-a doua tentativă a lui Henry Ford de a pune pe picioare o companie, nu a treia şi cea încununată de succes - şi a reformat-o ca şi Cadillac.

Cadillac a intrat sub umbrela General Motors în 1908 şi imediat s-a remarcat prin inovaţii de succes aduse automobilului. Astfel în 1910 Cadillac a fost primul producător care a asamblat un automobil cu caroserie închisă, iar în 1912 a fost primul care a încorporat un sistem electric pe maşini, pentru pornirea motorului şi luminile de drum.

În 1926 Cadillac a introdus şi primul plafon făcut din oţel, până atunci automobilele având unul din lemn acoperit cu material textil. În 1957 Cadillac a introdus funcţia de memorare a poziţiei scaunului şoferului, o formă primitivă a sistemelor de astăzi şi 7 ani mai târziu pe un Cadillac a apărut climatizarea automată. De altfel aceea a fost perioada de glorie Cadillac, criza auto americană din anii '70 afectând compania.

De asemenea, Chevrolet a suferit din cauza politicii General Motors, care în încercarea de a mări eficienţa, a început să dezvolte modele pe platforme comune, ba care chiar şi semănau foarte mult între ele. În anii '90 Cadillac a revenit în atenţia americanilor prin introducerea SUV-ului Cadillac Escalade în 1998. În prezent Cadillac încă se luptă pentru a atinge excelenţa inginerească a competitorilor germani, foarte des comparându-se ei însăşi cu mărcile nemţeşti.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.