23 Aprilie în istoria automobilistică

În această zi marca italiană Lamborghini este cumpărată de Chrysler, constructorul american dorind să îşi îmbunătăţească percepţia de constructor de lux.

23 Aprilie în istoria automobilistică 23 Aprilie în istoria automobilistică

23 Aprilie 1987 - În această zi constructorul italian Lamborghini este cumpărat de Chrysler, de la fraţii Mirman pentru suma de 33 de milioane de dolari. Cel care a demarat această achiziţie a fost Lee Iacocca, creatorul Mustang, care la acea vreme era preşedintele Chrysler. Pe lângă suma de achiziţie Chrysler a băgat în scurt timp 50 de milioane de dolari pentru a moderniza facilităţile de producţie şi reţeaua de dealeri. La acea vreme există chiar ambiţia ca Lamborghini să participe activ în motorsport şi să dezvolte motoare pentru Formula 1, ba chiar a fost cooptat Mauro Forghieri, un fost şef al Scuderiei.

Cea mai mare realizare a patronatului Chrysler a fost crearea modelului Lamborghini Diablo. Acest model prelua ştafeta de la legendarul Lamborghini Countach şi ar fi trebuit să apară în 1988. Din cauza unor întârzieri a mai fost scoasă o ultimă ediţie Countach şi noul model a apărut de abia în 1990. La acea vreme acest model a fost catalogat drept cea mai rapidă maşină de serie din lume. În schimb preţul mult prea mare de 239.000$ nu au atras foarte mulţi clienţi şi în 1992 Chrysler a început să piardă bani de pe urma Lamborghini.

Diablo practic a dus la sfârşitul patronajului american, marca de tradiţie italiană trecând apoi pe mâinile unei companii denumite MegaTech. În spatele acestei companii se afla conglomeratul indonezian SEDTCO, condus de Tommy Suharto, cel mai mic al preşedintelui Indoneziei la acea vreme. Deci TATA nu se poate lăuda că este prima companie asiatică proprietară a unei mărci de tradiţie europene, ci indonezienii au fost primii. Această perioadă a fost însă una foarte scurtă, Lamborghini trecând apoi sub umbrela Audi.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.