31 Iulie în istoria automobilistică

31 iulie este ziua în care Abarth devine divizia sportivă FIAT, după ce mult timp a reprezentat partenerul tradiţional al italienilor în motorsport.

31 Iulie în istoria automobilistică 31 Iulie în istoria automobilistică

31 Iulie 1971 - În această zi Abarth este cumpărată de către FIAT devenind parte a grupului italian nu doar tunerul de casă al italienilor pentru modelele de competiţie şi chiar de stradă. Abarth a fost înfiinţată ca şi companie pe data de 31 Martie 1949, de Karl Abarth, un austriac stabilit în Italia şi Guido Scagliarini, pilot de curse al acelor vremuri. Logo-ul ales a fost semnul zodiacal al lui Abarth, scorpionul.

Scopul companiei era să producă maşini şi agregate adiţionale pentru şosea sau motorsport, în principal fiind foarte cunoscuţi pentru evacuările foarte performante. Combinând comerţul cu tobe de eşapament speciale, destul de populare printre pasionaţi, şi participările în competiţii, Karl Abarth a văzut oportunitatea de a crea o maşină sport foarte accesibilă. Astfel a preluat ca bază noul Fiat 600 şi schimbându-i motorul a rezultat Fiat Abarth 750, primul model făcut de cei doi constructori.

Cel mai popular Abarth a venit însă în 1958 atunci când noul Fiat 500 a fost preparat, crescând puterea de la 13 CP la 26 CP. Pare o valoare infimă, dar luând în calcul masa foarte mică era pentru acea vreme un model sportiv chiar capabil, micul bolid reuşind să stabilească un record de a parcurge 18.186 m cu o viteză medie de 108 km/h. Abarth a mai lucrat şi cu Simca la realizarea modelelor 1000 şi 1300. Aşa cum am spus FIAT a preluat integral Abarth în 1971 şi în perioada în care a urmat noua achiziţie a devenit responsabil cu motorsportul. În anii '90 Abarth a intrat într-un con de umbră, dar în ultimii ani "Scorpionul" revine puternic având astăzi patru modele disponibile.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.