A trecut vremea oţelului şi aluminiului. Constructorii au găsit înlocuitori, dar există o problemă

Autor: ProMotor acum 4 ani Știri

ProMotor


Fiat Chrysler Automobile face o turnură interesantă în domeniul construcţiilor de maşini prin folosirea unui material destul de neobişnuit printre materiile prime utilizate până în prezent. Acesta material este magneziul, informează Wsj.com. Motivul este unul cât se poate de firesc, reducerea greutăţii vehiculelor şi stimularea economisirii de combustibil, în condiţiile în care emisiile poluante sunt într-o creştere alarmantă. 

Compania italian -americană apelează la acest metalul uşor ca un înlocuitor pentru oţel. Magneziul este cu 75% mai uşor decât oţelul şi cu 33% mai uşor decât aluminiul, conform International Magnesium Association. Chrysler Pacifica este cel mai nou model care foloseşte aceast material. Click aici pentru Galeria Foto.

Magneziul aduce ceva semnificativ pentru designeri auto: uşurinţa cu care acesta poate fi modelat atât în alcătuirea zonele groase, cât şi a celor subţiri, permite proiectanţilor o mai mare libertate în conceperea formelor maşinii.

„Cel mai avantajos lucru în privinţa magneziului este că poate fi folosit în mai multe zone ale arhitecturii unui vehicul pentru a-i reduce greutatea, fără a compromite siguranţa şi performanţa”, a declarat Joe Petrillo, director de vânzări din America de Nord.

Noul minivan Pacifica va fi livrat dealerilor la sfârşitul acestui an, iar lista de caracteristici vizează stimularea economiei de combustibil, Pacifica fiind dotat cu o o baterie opţională, care permite vehiculului ca timp de 30 de mile (aproximativ 50 de km) să funcţioneze în modul electric, înainte ca motorul pe benzină să înceapă să preia puterea.

În contextul în care standardele sunt foarte stricte în privinţa emisiilor, şi tind să devină tot mai stricte, mulţi producători de automobile vor lansa vehicule electrice sau vor utiliza materiale mai uşoare pentru a le construi, aluminiul fiind unul din cele mai populare.

Modelul F-150 de la Ford foloseşte panourile din aluminiu în construcţia caroseriei pentru a face maşinile mai uşoare în comparaţie cu versiunile anterioare construite din oţel, iar General Motors a anunţat că şi ei vor folosi aluminiul pentru versiunile viitoare de camionete şi SUV-uri.

Magneziul însă este o alternativă costisitoare. Un kilogram de metal costă aproximativ 3.75 dolari, în timp ce aceeaşi cantitate de aluminiu costa 1,54 dolari. Iar în privinţa oţelului, potrivit datelor din industrie, costurile sunt între 40 de cenţi şi 98 de cenţi pe kilogram, în funcţie de clasa.

„Când am început partea de proiectare a unui nou minivan am ştiut deja că trebuit să găsim modalităţi de a-i reduce greutatea”, a declarat inginerul Pacifica Jessica LaFond. Magneziul, care este încălzit şi turnat într-o matriţă specială oferă designerilor flexibilitate în crearea formelor. Mulţumită acestui material au fost capabili să reducă nevoia unor piese suplimentare, cum ar fi suporturi în care se încadrează stopurile din spate. D-na LaFond a declarat că se studiază posibilitatea de a extinde utilizarea magneziului şi pe alte modele ale companiei Fiat Chrysler.

Materiale mai uşoare sunt de multe ori mai scumpe faţă de cele utilizate frecvent pentru modele de autoturisme, dar începând cu anul 2009, procentul de folosire a aluminiului în domeniul construcţiilor de maşini a crescut simţitor la 17%, cu aproximativ 171 de kilograme pe vehicul.

Carbonul este un alt material care începe să fie folosit, dar producătorii sunt destul de reticenţi la trecerea pe materiale atât de scumpe. 

Chrysler Pacifica, care are uşi din aluminiu, ar putea fi un pionier când vine vorba de utilizarea în proporţii mai mari a magneziului. „Magneziu a fost întotdeauna un produs interesant pentru ingineri, deoarece acesta oferă o reducere a greutăţii, dar îşi păstrează şi duritatea”, a declarat  Abey Abraham, director de proiect la Ducker Worldwide.

„Deoarece noile orientări în privinţa emisiilor devin tot mai rigide, magneziul începe să fie folosit tot mai mult şi în proporţii mult mai mari”, a mai spus Abraham. 


 

 



Comentarii
Inchide