Cineva a recreat singurul avion Bugatti 100P din istorie şi a zburat cu el pentru prima dată

Sigur ai auzit de Bugatti, însă sunt şanse destul de mari să ştii acest nume doar datorită uluitorului Veyron, care a schimbat felul în care ne gândim la maşini rapide. Ei bine, ar trebui să ştii că Ettore Bugatti, omul care a dat numele Veyronului, a făcut, la vremea lui, maşini şi chiar un avion.

Cineva a recreat singurul avion Bugatti 100P din istorie şi a zburat cu el pentru prima dată Cineva a recreat singurul avion Bugatti 100P din istorie şi a zburat cu el pentru prima dată

Bugatti 100P sună ca numele unei imprimante făcute de o companie din China care a furat numele Bugatti şi l-a pus pe unul dintre produsele sale, în speranţa că va vinde mai multe unităţi. Dar nu e chiar aşa, fiindcă Bugatti 100P este, de fapt, un avion unicat făcut de geniul Ettore Bugatti la sfârşitul anilor ’40.

Povestea avionului spune că Bugatti a vrut să îl construiască pentru a concura la cupa Deutch de la Meurthe din 1939, însă invazia Franţei de către germani l-a obligat să-şi dezmembreze creaţia şi să o ascundă undeva pe proprietatea sa.

După câteva decenii, singurul 100P din istorie a fost redescoperit, recondiţionat, reconstruit şi expus la muzeul AirVenture al Asociaţiei pentru avioane experimentale din Oshkosh, Wisconsin, Statele Unite ale Americii. Dar, chiar şi aşa, avionul lui Ettore Bugatti nu a zburat niciodată.

Iar aici intră în scenă pilotul Scotty Wilson, care – în urmă cu câţiva ani – şi-a propus să recreeze avionul 100P şi să zboare cu el. O sarcină nu tocmai simplă, fiindcă nu există nici un plan după care te-ai putea ghida. Dar, chiar şi aşa, Wilson a reuşit, în august 2015, să zboare pentru prima dată cu un Bugatti 100P.

Sus e originalul, jos e replica

Găsirea celor două motoare Bugatti 50P a fost, cel mai probabil, imposibilă, aşa că s-au folosit două motoare de motocicletă Suzuki Hayabusa pentru a pune în mişcare cele două elice care se rotesc în sens invers una faţă de cealaltă.

După un test de succes la sol, pilotul Scotty Wilson a decolat şi a zburat cu minunata replică de Bugatti 100P. Din păcate, sistemul de frânare a cedat la aterizare, iar avionul s-a oprit cu botul în iarba de la capătul pistei de aterizare, însă e o mică problemă în viaţa unui avion de excepţie.

VIDEO:

Via FlightClub

Foto via Bugatti 100P Project

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.