Comunişti pe patru roţi.Visul lui Ceauşescu s-a materializat şi a murit în Asia - GALERIE FOTO

Chiar dacă s-a separat de restul planetei, Coreea de Nord a avut şi ambitia de a construi maşini ...

Comunişti pe patru roţi.Visul lui Ceauşescu s-a materializat şi a murit în Asia - GALERIE FOTO Comunişti pe patru roţi.Visul lui Ceauşescu s-a materializat şi a murit în Asia - GALERIE FOTO

 


Chiar dacă s-a separat de restul planetei, Coreea de Nord a avut ambitia de a construi maşini la fel ca ţările occidentale. De acest lucru s-a ocupat Compania Pyeonghwa (cuvânt care înseamnă pace, în coreeană).

Aceasta a fost construită în 1999 în colaborare cu Biserica Unificarii din Coreea de Sud, dar în decursul timpului nu s-a dovedit a fi deloc profitabilă, fabrica producând doar aproximativ 400 de unităţi pe an. Erau maşini construite pe platforme mai vechi de la Fiat, Toyota şi SsangYong. 

Pyeonghwa producea maşini mici sub licenţe de la Fiat sau Brilliance China Auto, camionete cu licenţă de la compania chinezească Dandong Shuguang, dar şi maşini de lux sub umbrela unui acord dintre Mercedes-Benz şi SsangYong. 

Deşi fabrica s-a închis în 2012, Pyeonghwa a rămas singura companie din Coreea de Nord cu drept de a construi, vinde şi cumpara maşini la mâna a doua. 

În GALERIA FOTO puteţi vedea câteva modele pe care Pyeonghwa le producea. Câteva dintre ele seamănă izbitor de mult cu modele europene sau americane de la mărci foarte cunoscute precum Fiat sau Toyota.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.