Continental lansează tehnologii pentru robo-taxiuri. Ce sisteme vor fi dezvoltate în România

CUbE este un mic autobuz fără şofer.

Continental lansează tehnologii pentru robo-taxiuri. Ce sisteme vor fi dezvoltate în România Continental lansează tehnologii pentru robo-taxiuri. Ce sisteme vor fi dezvoltate în România

Robo-taxiurile fără pilot vor deveni o parte importantă a mobilităţii în centrele urbane, contribuind la reducerea congestiei traficului şi la creşterea eficienţei transportului. 

Tehnologia care permite acestor vehicule inovatoare fără volan sau pedale să se mişte independent, electric şi în siguranţă este aproape în întregime disponibilă astăzi. Cercetători şi dezvoltatori din Europa, America de Nord şi Asia lucrează în cadrul Continental să aducă în producţie tehnologii de serie potrivite pentru folosirea lor în robo-taxiuri. 

Echipe de ingineri din România, din centrele de inginerie din Timişoara, Sibiu şi Iaşi, lucrează la dezvoltarea unor produse precum radar, lidar sau camere video care sunt folosite pentru autovehicule precum robo-taxiuri.

CUbE este un mic autobuz fără şofer

Platforma centrală de dezvoltare pentru acest proiect este CUbE, un mic autobuz fără şofer, bazată pe platforma EZ10. Scopul nu este de a dezvolta CUbE într-un vehicul de producţie, ci de a obţine o serie de tehnologii Continental, cum ar fi sistemele de frânare şi senzorii ce urmăresc mediul înconjurător, pregătite pentru piaţă, astfel încât să poată fi utilizate în producţia de serie de robo-taxiuri. 

Pentru ca un robo-taxi să conducă autonom, trebuie mai întâi să detecteze mediul înconjurător într-un mod clar, precis şi complet. Acest lucru se face folosind senzori care detectează totul în jurul vehiculului, cum ar fi camerele, radarul şi laserele. 

Autoturismul poate genera o imagine de 360 ​​de grade a mediului înconjurător prin combinarea datelor din diferite tehnologii ale senzorilor. Aceasta, la rândul ei, asigură redundanţa şi un nivel mai ridicat de precizie, care nu a fost atins anterior, deoarece sistemele radar funcţionează independent de condiţiile de vizibilitate şi pot chiar să vadă prin obiecte cum ar fi maşinile parcate şi să detecteze colţul străzii în spatele lor.

Senzorul de radar al Continental, care va fi utilizat la transferul autonom EZ10 de la EasyMile, va detecta mediul în care se află vehiculul pe o rază de până la 200 de metri. Maşina este echipată cu un număr total de şapte senzori radar, precum şi senzori laser şi camere video. 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.