Grupul Bosch mai puternic în timpul crizei

Cifra de afaceri a Grupului Bosch a crescut la nivel global cu 24 de procente, atingând valoarea de 47,3 miliarde de euro şi depăşind cu circa un miliard de euro nivelul din 2007, de dinaintea crizei.

Grupul Bosch mai puternic în timpul crizei Grupul Bosch mai puternic în timpul crizei

În 2010, situaţia economică mondială a cunoscut o evoluţie mult mai bună decât se anticipase iniţial. Astfel, cifra de afaceri a Grupului Bosch a crescut la nivel global cu 24 de procente, atingând valoarea de 47,3 miliarde de euro şi depăşind cu circa un miliard de euro nivelul din 2007, de dinaintea crizei. ''Ne-am atins obiectivele pentru 2010 şi am reuşit să avem o evoluţie pozitivă atât în plan internaţional, cât şi local" a declarat Brigitte Eble, Director general Robert Bosch S.R.L. şi reprezentanta Grupului Bosch în România, în cadrul conferinţei de presă din acest an. "Bosch a devenit mai puternic în urma crizei, iar ultimii ani ne-au confirmat faptul că strategia adoptată de Bosch, concentrată pe diversificare, internaţionalizare şi inovaţie, este cea corectă'', a continuat Eble.

În 2011, importantul furnizor de tehnologie şi servicii, planifică să investească peste 7 miliarde de euro pentru asigurarea dezvoltării sale viitoare. Din această sumă, peste 4 miliarde de euro sunt dedicaţi cercetării şi dezvoltării, iar circa 3 miliarde de euro vor fi investiţi în mijloace fixe. În 2010, bugetul alocat cercetării şi dezvoltării a fost de 3,8 miliarde de euro, iar investiţiile au totalizat 2,4 miliarde de euro. Circa 45 de procente din bugetul de cercetare şi dezvoltare al Bosch este destinat creării de produse care protejează mediul înconjurător şi resursele naturale, aceste produse reprezentând 40% din totalul cifrei de afaceri Bosch. Acest procent este în continuă creştere.

Anul trecut, evoluţia companiei Bosch în România a fost una pozitivă. Cu o creştere a cifrei de afaceri de 17%, atingând 161 milioane de euro, Bosch a reuşit să ajungă la acelaşi nivel ca în 2008. "Cea mai bună evoluţie a avut în 2010 sectorul tehnologiei auto", a explicat Brigitte Eble. Până la finalul anului 2010, numărul angajaţilor a ajuns la 1.150 de persoane, cu 200 mai mulţi decât în 2009. Grupul Bosch planifică şi anul acesta crearea de noi locuri de muncă în România.

În 2010, Bosch Rexroth a reintrat pe o linie ascendentă şi doreşte să-şi continue evoluţia pozitivă şi în acest an. La nivel mondial, furnizorul de componente pentru fabricanţii de maşini, utilaje mobile şi echipamente care produc energii regenerabile, şi-a majorat cifra de afaceri cu 22 de procente, ajungând la 5,1 miliarde de euro. În anul în curs, compania doreşte să îşi extindă activitatea internaţională şi se aşteaptă la o nouă creştere de două cifre. Fabrica Bosch Rexroth de la Blaj a înregistrat o evoluţie ascendentă a cererii, precum şi o creştere a cifrei de afaceri. La finalul anului 2010, la fabrica de la Blaj au activat aproximativ 470 de angajaţi, cu 35 de procente mai mulţi decât la finalul lui 2009. Această tendinţă pozitivă va continua şi în 2011.

În 2010, vânzările Bosch au crescut atât în sectorul de activitate Automotive Aftermarket, cât şi în ceea ce priveşte componentele furnizate către producătorii români de autovehicule. Anul trecut, s-a observat o revigorare a segmentului de diagnoză auto pentru atelierele de service, dar şi un interes tot mai crescut pentru serviciile oferite de reţeaua Bosch Car Service. La finalul anului 2010, Bosch Car Service a avut în România 85 de ateliere de service partenere, în 47 de oraşe. Până la finalul lui 2011, concernul german doreşte să fie prezent în România cu 100 de ateliere de service Bosch Car Service.

Grupul Bosch activează în România din 1994. Acesta deţine patru companii în trei oraşe: Robert Bosch S.R.L. (din 1994) şi BSH Electrocasnice S.R.L. (din 1999) în Bucureşti, Bosch Rexroth S.R.L. (din 2005) în Blaj şi Bosch Communication Center (din 2008) în Timişoara.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.