Grupul Renault a vândut aproape 3,9 milioane de maşini la nivel mondial în 2018

Grupul Renault a vândut la nivel Mondial peste 3,88 milioane de unităţi în 2018, în creştere cu 3,2% faţă de anul precedent.

Grupul Renault a vândut aproape 3,9 milioane de maşini la nivel mondial în 2018 Grupul Renault a vândut aproape 3,9 milioane de maşini la nivel mondial în 2018

Grupul Renault a vândut la nivel mondial peste 3,88 milioane de unităţi în 2018, în creştere cu 3,2% faţă de anul precedent. Din total, 2,53 milioane au fost modele Renault (-5.2%), peste 700.000 Dacia (+7%), aproape 400.000 Lada (18,7%), aproape 85.000 Renault Samsung (-14,9%) şi peste 165.000 Jinbei şi Huasong.

În segmental electric, vânzările grupului francez au crescut cu peste 36%, la aproape 50.000 de unităţi. Renault şi-a menţinut poziţia de lider pe piaţa europeană de maşini electrice, cu o cotă de 22,2%. Vânzările modelului ZOE au crescut cu 26,1% (39.458 unităţi), iar Kangoo Z.E. cu 105% (8.747 unităţi)

În segmentul vehiculelor comerciale uşoare, vânzările grupului au crescut cu 33,7%.

Renault a înregistrat în Europa o creştere de 0,5% a vânzărilor, în principal datorită modelelor Clio, Captur şi Sandero, dar şi noului Duster. Clio rămâne a doua cea mai bine vândută maşină în Europa, iar Captur deţine supermaţia în clasa crossoverelor.

Vânzările Dacia în Europa au depăşit 511.000 de exemplare, brandul românesc atingând o cotă de piaţă de 2,9%. “Motoarele” creşterii Dacia în Europa au fost noul Duster şi Sandero.

Rusia este a doua piaţă pentru grupul Renault după vânzări, iar anul trecut rezultatele obţinute la nivel local au fost bune (+10,8%). Una din fiecare patru maşini noi vândute în Rusia este Renault sau Lada. Brandul Lada a vândut peste 360.000 de maşini în 2018 în Rusia, iar Vesta este cel mai vândut model pe piaţa locală.

Vânzările Renault în Brazilia au crescut cu 28,5% la aproape 215.000 de unităţi, în principal datorită modelului Kwid, care a fost ales de peste 67.000 de clienţi.

În Africa, grupul Renault a vândut peste 218.000 de unităţi, în special în Maroc, Africa de Sud şi Egipt. Cota de piaţă deţinută în Maroc a atins 43%, cu o creştere anuală a vânzărilor de 7%, iar cele mai bine vândute modele pe piaţa locală sunt Logan şi Dokker.

Vânzările grupului în India au scăzut cu 26,8%, urmând să aibă loc o nouă lansare pe piaţa locală în 2019.

În China, vânzările asocierii Dongfeng-Renault au scăzut cu aproape 27%, în aşteptarea noilor lansări din 2019. Lansarea joint venture-ului RBJAC (Jinbei/Huasong) evoluează bine, iar grupul Renault investeşte în JM EV, al cincilea cel mai mare producător chinez de maşini electrice. Prin integrarea vânzărilor mărcilor Jinbei/Huasong, grupul francez a înregistrat în China vânzări de peste 216.000 de unităţi în 2018.

Cele mai importante 10 pieţe pentru grupul francez în 2018 au fost:

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.