Honda NSX ajunge în Europa, dar tot nu vrea să ne spună ce poate să facă

Supercarul mult-aşteptat şi mult-promovat al japonezilor ajunge la Geneva, însă tot nu vrea să se deschidă în totalitate în faţa lumii. Uf!

Honda NSX ajunge în Europa, dar tot nu vrea să ne spună ce poate să facă Honda NSX ajunge în Europa, dar tot nu vrea să ne spună ce poate să facă

Sperăm să nu te ţinem în articolul ăsta la fel de mult cât ne-a ţinut Honda prinşi în comunicatul de presă despre Honda NSX, care îşi anunţă debutul european la Geneva 2015. În ultimii trei ani, japonezii au schiţat şi dezvoltat un urmaş care să merite sigla NSX. 

L-am văzut crescând (la propriu şi la figurat), l-am văzut alergând (pe Nürburgring), l-am văzut mai apoi arzând (tot pe Nürburgring). Iar acum este aici, la Geneva 2015, sărbătorind debutul european. Însă nici acum nu ştim cifrele de performanţă, japonezii ţinându-le în mare, mare secret. 

Ceea ce ştim, însă, este faptul că Honda NSX se foloseşte de trei motoare electrice (două pe puntea faţă şi unul pe puntea spate) şi un V6 central, dispus longitudinal, ajutat de o cutie DCT cu nouă trepte. Şi că are mod Quiet. Da, exact. Quiet.

NSX poate fi setat într-unul dintre cele patru moduri - Quiet, Sport, Sport+ şi Track - în funcţie de cum doreşte conducătorul să folosească resursele (neştiute) ale maşinii. Sistemul ajustează, aşadar, motorul termic, motoarele electrice, transmisia şi răspunsul şasiului, „precum şi nivelul sonor al motorului”. Având în vedere că motoarele electrice nu sunt acolo pentru economie de combustibil per se, modul Quiet presupune rularea, pe distanţe scurte şi la viteze reduse, folosind doar putere electrică. 

Celelalte trei moduri sunt, aşa cum era de aşteptat, gradual antitetice cu modul Quiet. La nevoie, şoferul se poate folosi chiar de funcţia de „launch” pentru a scoate tot ce mai bun din supercarul nipon, prinzându-se puternic de asfalt cu anvelopele ContiSportContact de 245/35Z R19 şi 295/30Z R20 - care încalţă jantele de 19 inci pe faţă şi de 20 de inci pe spate - în sprintul fulminant 0-100 km/h, consumat în habar n-avem câte secunde. 

Ştim de la Honda şi că NSX a trecut prin multe modificări în ultimii trei ani - crescând cu 79 de milimetri în lungime şi cu 25 de milimetri în lăţime - pentru a-şi configura internele astfel încât să obţină cel mai jos centru de greutate din clasa sa. Şi, ca şi cum asta nu ar fi de ajuns, inginerii Honda au desăvârşit lucrarea numită NSX cu „cele mai sofisticate, mai avansate tehnologic şi mai inteligente tren de rulare şi ansamblu motor din clasa supercarurilor”, botezat Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (adică SH SH-AWD). Ca rezultat, testele de pe Nürburgring s-au finalizat cu un timp de habar n-avem câte minute.

Honda, vezi cât de mult ne chinui? Nu ne mai ţine în suspans! Dă-ne cifrele!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.