În Anglia, Duster va fi contracarat de SUV-ul chinezesc Gleagle GX7, din 2013

S-ar putea ca, în ciuda reputaţiei pe care şi-a câştigat-o deja, Dacia Duster să aibă viaţă grea în Anglia, după ce chinezii de la Geely au anunţat că, tot în 2013, vor lansat pe piaţa britanică Gleagle GX7, al cărui atu este tot preţul.

În Anglia, Duster va fi contracarat de SUV-ul chinezesc Gleagle GX7, din 2013 În Anglia, Duster va fi contracarat de SUV-ul chinezesc Gleagle GX7, din 2013

SUV-ul chinezilor a tot defilat pe la diverse expoziţii şi saloane auto sub formă de concept, dar acum, la început de 2012, chinezii de la Geely au anunţat că vor lansat noul model oficial pe piaţa europeană, începând cu 2013, prima ţară urmând a fi Marea Britanie.

Adică aceeaşi ţară unde, tot în 2013, va fi oferit şi SUV-ul autohton Dacia Duster - care, practic, va marca debutul mărcii româneşti în Marea Britanie. Are de ce să se teamă Duster de chinezul Gleagle GX7?

Ei bine, preţul de bază pentru Dacia Duster este anunţat ca fiind puţin sub 10.000 de lire sterline, ceea ce pare foarte tentant. Gleagle GX7 va costa în China 92.800 yuan, adică echivalentul a vreo 9.200 lire sterline - adăugând taxele vamale, ajungem la un preţ tot în jurul a 10.000 lire sterline şi pentru SUV-ul chinezesc pe piaţa engleză.

Din punct de vedere vizual, Gleagle GX7 pare inspirat după Toyota RAV 4, dorindu-se mai elegant şi chiar având o tentă dinamică interesantă. Interiorul vine şi el cu un design evoluat faţă de al lui Duster, cel puţin la nivelul aspectului. În plus, Gleagle GX7 anunţă un nivel de echipare foarte bogat, cu multe opţiuni care nu sunt oferite pe Duster.

Gleagle GX7 va oferi două locuri suplimentare faţă de Duster, putând acomoda până la 7 pasageri, însă performanţele offroad se vor situa mult sub nivelul celor din cazul Duster-ului. De altfel, chinezii nu se feresc să afirme că Gleagle GX7 e, mai degrabă, un SUV de oraş, singura motorizare oferită fiind un 1,8 litri pe benzină, de 138 CP.

Chinezii afirmă că Marea Britanie este prima piaţă europeană pe care vor oferi noul lor Gleagle GX7, următoarea fiind Italia. În funcţie de succesul pe aceste două pieţe auto, Gleagle s-ar putea să intre şi pe celelalte pieţe europene majore, dar nu sunt excluse nici pieţele secundare, cum ar fi şi România.

Aşadar, Duster se pare că va avea parte de un rival surpriză. Voi ce credeţi:

ARE ŞANSE GLEAGLE GX7 ÎN FAŢA DACIEI DUSTER?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.