În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3%

Deşi la începutul anului se părea că piaţa europeană intră pe un trend ascendent al vânzărilor, adevărul este altul: în luna mai, piaţa auto este pe minus, cu 9,3%, fiind vorba, de fapt, de urmările terminării programelor de gen RABLA.

În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3% În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3%

Conform Asociaţiei Constructorilor Auto din Europa, ACEA, luna mai este cea de-a doua de regres a pieţei auto, cu -9,3%, după ce, în aprilie, s-a înregistrat un regres de 7,4%. Principalul motiv ţine de terminarea programelor guvernamentale de tip RABLA, prin care a fost impulsionată vânzarea de maşini noi pentru o perioadă.

Vanzarile de masini noi in Europa au scazut pentru a doua luna consecutiv in 2010

Vanzari pe tariPer total, în primele 5 luni ale lui 2010 se înregistrează o uşoară creştere a vânzărilor de maşini noi în Europa faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: +1,9%, ceea ce înseamnă un număr de 5,9 milioane de unităţi. Totuşi, vorbim de un procent nesemnificativ, concluzia fiind că 2010 nu este anul revenirii din criza auto, după cum spera toată lumea.

În luna mai, au fost vândute 1,12 milioane de maşini noi în Europa, cea mai mare piaţă de desfacere fiind, bineînţeles, Germania. Însă tot Germania a înregistrat şi cea mai mare scădere a vânzărilor de maşini noi, faţă de aceeaşi perioadă din 2009 (-35,1%), urmată de Italia (-13,8%) şi Franţa (-11,5%).

În ce priveşte primele 5 luni din 2010, Germania înregistrează o scădere de -27,7% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009, însă Franţa şi Italia sunt pe plus, cu aproximativ 7%. Din păcate pentru noi, România continuă să rămână piaţa auto de maşini noi cu cea mai mare scădere din Europa, scădere cifrată la 49%.

Situatia vanzarilor de masini noi in Europa, pe marci

Evoluţia cea mai bună, în acest moment, o are grupul Renault, cu o creştere de 28,7%, Dacia văzându-şi vânzările mai bune cu o treime faţă de primele 5 luni ale anului trecut, ceea ce reprezintă o performanţă foarte bună pentru marca naţională. Grupul Renault este acompaniat de Nissan, producătorul japonez având vânzări mai bune cu 35% în 2010.

Grupul Volkswagen rămâne, practic, la acelaşi nivel faţă de anul trecut, evoluţia fiind de numai 0,9%. Audi are vânzări mai bune cu 3%, dar Skoda înregistrează un regres de 3,7%. Ford reuşeşte un progres de 3,4%, graţie evoluţiei foarte bune a vânzărilor maşinilor Volvo, în timp ce Opel scade cu aproape 6%.

Producătorii premium BMW şi Mercedes au cifre contradictorii: bavarezii se apropie de aproape 300.000 de maşini noi vândute în 2010, cu o creştere de 7,5%, în timp ce maşinile Mercedes s-au vândut cam la acelaşi nivel, suferind o scădere de numai 0,6% - producătorul german plăteşte, însă, tribut scăderii vânzărilor de maşini smart, cifrată la 14%.

Coreenii se menţin foarte bine pe linia de plutire, Hyundai având o creştere de 16%, iar KIA de 27%, cele două mărci surori cumulând aproape 150.000 de maşini noi vândute în Europa în primele 5 luni din 2010. Japonezii, însă, nu o duc aşa de bine, Toyota, Mazda şi Honda având scăderi procentuale. Nici grupul Fiat nu are rezultate mulţumitoare, văzându-şi performanţele în scădere cu 6%.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.