Maşina autonomă Google Car implicată într-un accident şosea

Recent, cei de la Google s-au lovit de un incident neplăcut: una dintre maşinile de test Google Car a provocat un accident în lanţ, ceea ce ridică semne de întrebare relativ la securitatea electronicii. Deşi oficialii declară că e o eroare umană, martorii susţin contrariul. Oare unde este adevărul?

Maşina autonomă Google Car implicată într-un accident şosea Maşina autonomă Google Car implicată într-un accident şosea

Recent, două dintre maşinile autonome de test Google car au fost implicate într-un accident minor, pe care oficialii Google au încercat să îl "cosmetizeze" drept o eroare umană. Adică au dat o declaraţie oficială conform căreia maşina care ar fi lovit din spate alt model de test Google car ar fi fost în modul manual, iar greşeala aparţine celui de la volan, nu sistemelor electronice.

Oficialii au declarat că "siguranţa este pe primul loc, iar, prin tehnologia autonomă, noi încercăm să eliminăm tocmai acest gen de accidente uşoare, incidentul de faţă fiind provocat de şoferul care utiliza maşina în modul manual". În plus, cei de la Google afirmă că în cele peste 160.000 de mile parcurse până acum de maşinile de test în mod autonom, nu a fost înregistrat nici un alt incident.

Prin urmare, cei de la Google răstoarnă situaţia în favoarea lor, demonstrând, practic, faptul că oamenii sunt supuşi greşelilor, în timp ce electronica nu. Însă martorii acestui accident se îndoiesc de versiunea oficială a celor de la Google, în timp ce ancheta poliţiei este în desfăşurare.

Conform unui martor implicat în accident, nu a fost vorba doar de ciocnirea uşoară dintre cele două Prius-uri de test, ci de o coliziune în lanţ cu încă trei maşini. Martorul afirmă că, în timp ce era în maşina sa, o Honda Accord, a auzit un sunet puternic de frâne în spate, după care maşina sa a fost tamponată, fiind proiectată în maşina din faţă, care, la rândul ei, a intrat în a cincea maşină.

Prin urmare, se pare că maşina de test Google car a frânat mult prea târziu, iar viteza nu era tocmai mică, din moment ce forţa impactului a afectat încă patru maşini. Unele zvonuri afirmă că eroarea umană ar putea fi tocmai aceea că şoferul din maşina vinovată nu ar fi ştiut că este în modul manual de conducere, deci a reacţionat mult prea târziu. Alte versiuni, însă, indică pur şi simplu o defecţiune a sistemului, probabil din cauza unui senzor.

Până vom afla concluziile oficiale, în urma investigaţiilor poliţiei, un lucru rămâne cert: cei de la Google mai au ceva de lucru până să convingă publicul că sistemul de condus autonom este o soluţie viabilă, în ciuda faptului că deja se pot baza pe prima lege dedicată maşinilor autonome.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.