Noi reguli pentru asigurări RCA

Indiferent dacă soluţia va fi favorabilă sau nu, asigurătorii şi brokerii vor fi obligaţi să răspundă la reclamaţiile primite în termen de 30 de zile de la data înregistrării solicitării, conform unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), publicată în Monitorul Oficial.

Noi reguli pentru asigurări RCA Noi reguli pentru asigurări RCA

Potrivit normei, care a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 7 aprilie, asigurătorii şi brokerii vor înfiinţa un registru în care vor înregistra toate sesizările şi reclamaţiile primite. În termen de 30 de la intrarea în vigoare a normei, societăţile de asigurare şi brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamaţiilor şi sesizărilor de la petenţi şi vor desemna un colectiv de analiză şi soluţionare a acestora, format din personal de specialitate calificat şi cu experienţă în domeniul asigurărilor.

"Din colectivul de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor vor face parte jurişti şi, după caz, ingineri auto pentru reclamaţiile referitoare la asigurări auto, ingineri constructori pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de construcţii/bunuri, alte persoane de specialitate calificate pe tipurile de asigurări la care se referă reclamaţiile, actuari pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de viaţă", se menţionează în normă.

Asigurătorii vor transmite pentru fiecare reclamaţie primită de la CSA, în termen de 10 zile calendaristice de la primirea solicitării, o notă de fundamentare întocmită de colectivul de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor, în care va fi justificată temeinic şi cu respectarea legislaţiei soluţia adoptată, copia integrală a dosarului de daună şi condiţiile de asigurare aplicabile în speţă.

Potrivit actului normativ, CSA poate dispune, în situaţia în care soluţia adoptată de asigurător nu protejează interesele asiguraţilor/păgubiţilor, reanalizarea reclamaţiei în conformitate cu dispoziţiile legale sau emite o decizie individuală, prin care instituie obligaţii în sarcina asigurătorului privind rezolvarea petiţiei.

Mai multe pe www.mediafax.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.