OK, Ford, ne-ai copleşit la NAIAS 2015: era să ratăm acest Shelby GT350R Mustang

Ford ne-a furat privirile şi minţile cu al său GT, iar din cauza asta era să ratăm cel mai sportiv Mustang al tuturor timpurilor. E numai vina ta, Ford...

OK, Ford, ne-ai copleşit la NAIAS 2015: era să ratăm acest Shelby GT350R Mustang OK, Ford, ne-ai copleşit la NAIAS 2015: era să ratăm acest Shelby GT350R Mustang

Aseară, scroll-urile de pe Facebook s-au oprit în dreptul noului supercar american GT, iar gurile au rămas larg deschise. După reiterarea de acum 11 ani, am început să privim, oarecum resemnaţi, GT-ul ca un clasic modern. Se pare că Ford avea alte planuri, totuşi, pentru că noul GT tocmai a luat prin surprindere lumea.

Despre noul Ford GT poţi citi mai multe aici

Acum e timpul să ne întoarcem privirea prin curtea Ovalului Albastru, căci Ford a mai pregătit ceva pentru omenire: ei îl numesc „cel mai pregătit de circuit Mustang (omologat pe drumurile publice) creat vreodată”. În termeni mai simpli, cel mai dedicat sportivităţii Mustang creat vreodată. Nu, nu este cel mai puternic - cu toate că V8-ul de 5,2 litri (cel mai puternic V8 aspirat natural de la Ford), cu „peste 500 de cai-putere” şi cu „peste 542 Newtoni-metru” nu are cifre de trecut cu vederea.  

Însă elementul principal nu a fost sporirea puterii, cât mai degrabă diminuarea masei totale - un artificiu care contrastează cu metodele clasice americane, dacă e să fim sinceri. Rezultatul este un Mustang cu 59 de kilograme mai uşor decât Shelby GT350 Track Pack (dar nici nu are aer condiţionat, sistem audio, scaune spate, podeaua portbagajului a fost îndepărtată şi ea, alături de camera pentru marşarier sau kit-ul de depanare). 

Printre „bunătăţile” de care dispune Shelby GT350R se numără jantele de 19 inci din fibră de carbon, transmisia manuală cu şase trepte, diferenţialul cu alunecare limitată Torsen şi un sistem de răcire pentru acesta, modulat electronic, „pentru a menţine temperaturi ideale în momentul desfăşurării pe circuit”.

Pentru cei pe care îi sperie gândul unei echipări aşa sărăcăcioase (fandosiţilor!) există şi un Pachet Electronic, în care primeşti aer condiţionat pe două zone, un ecran tactil cu diagonală de 8 inci (în care găseşti şi navigaţie), un sistem audio cu şapte boxe, oglinzi cu semnalizare încorporată şi alte câteva „necesităţi” mondene. 

Nu ştim de ce ai face asta, când Ford tocmai a construit un muscle car dedicat circuitului, un contrast de termeni pe care nu te gândeai că-l vei întâlni vreodată. 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.