Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Compania Ernst&Young a realizat un sondaj pe plan mondial, în principalele zone unde se vând maşini, încercând să ia "pulsul" şoferilor faţă de maşinile electrice şi hibride plug-in. Rezultatul a fost surprinzător.

Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Cei de la Erns&Young au realizat un sondaj printre şoferii din principalele pieţe auto ale lumii: USA, Europa, China şi Japonia. În fiecare din aceste zone au fost intervievaţi câte 1.000 de subiecţi, pentru a se vedea care este părerea lor despre maşinile care utilizează tehnologii neconvenţionale.

Un procent de 7% dintre cei intervievaţi au declarat că ar cumpăra fără dubii maşini electrice sau hibrid plug-in, ceea ce înseamnă că, raportat pe plan mondial, vorbim de un public potenţial de 50 de milioane de cumpărători, din care jumătate ar fi doar în China! Per total, circa 25% dintre toţi participanţii la sondaj s-au declarat în favoarea noului tip de maşini, ceea ce depăşeşte prognozele producătorilor pentru următorii 5 ani.

Totuşi, există şi discrepanţe. În America, de exemplu, deşi foarte mulţi sunt conştienţi de impactul pozitiv asupra mediului pe care îl au maşinile electrice sau hibrid plug-in faţă de cele cu motoare cu ardere internă, aproximativ 17% dintre repondenţi nu ar cumpăra o astfel de maşină, iar 70% nu ar face o astfel de alegere decât după ce s-ar demonstra fiabilitatea acestui tip de maşini.

Pe de altă parte, chinezii sunt cei mai dispuşi să cumpere noile tipuri de maşini (cu un procent de 60% dintre repondenţi), deşi s-a constatat că în China este cea mai deficitară comunicare privitor la noile tehnologii ale maşinilor electrice şi hibrid plug-in.

În Japonia, 20% dintre şoferi nu şi-ar lua astfel de maşini, în timp ce în Europa procentul acestora este de 13%. Cu alte cuvinte, pe pieţele auto considerate mature se înregistrează cel mai mare grad de sceptisicm faţă de noile tehnologii (deşi principalii constructori care au planuri grandioase în acest domeniu sunt în Europa şi Japonia...).

În ce priveşte principalii factori care ar influenţa decizia de cumpărare a unei maşini electrice sau hibrid plug-in, aceştia sunt cam aceiaşi în fiecare zonă: economia de combustibil (89% dintre repondenţi), impactul asupra mediului (67%), scutirile de taxe şi primele guvernamentale (58%). Concluzia este că argumentele noilor tipuri de maşini nu trebuie să se rezume doar la aspectele ecologice, deoarece capitolul financiar rămâne hotărâtor.

Pe de altă parte, studiul a încercat să afle care ar fi motivele pentru care şoferii ezită să aleagă o maşină dotată cu tehnologie neconvenţională. Principalii factori au fost: temerea privind infrastructura insuficientă pentru alimentarea cu energie electrică (69%), preţul mai mare decât al maşinilor cu tehnologie convenţională (67%) şi autonomia scăzută a bateriilor (66%).

În România câţi crezi că şi-ar lua maşini electrice?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.