Ace Parade Grand Tour: Drumeţia perfectă

Autor: Cristian Agatie 18 oct. 2019 Știri auto

După ce experimentezi ceea ce reprezintă poate cele mai bune drumuri pentru condus din lume, care este următorul lucru pe care îl poţi face? Bineînţeles, răspunsul firesc ar fi să cauţi drumuri similare în alte tari. Aşadar, iată-mă într-o cârciumă din Irlanda la 10 pm după 3 ore de condus şi experimentat câteva pasuri montane epice şi drumuri pe coasta, simţind încă invidia drumului.

Întreagă experienţă Ace Parade Grand Tour începe cu câteva zile înainte de te porni efectiv la drum; dorinţa de a ieşi şi de a auzi sunetul motorului este aproape insuportabilă, mai ales în prima zi de Grad Tour, când toţi participanţii se adună într-un garaj în mijlocul medievalului Schweinfurt din Germania pentru a privi colantarea profesională a maşinilor. Rezultatele? Remarcabile. Atmosfera? Electrică.

În dimineaţa de după aplicarea colantelor pe maşini, explorarea oraşului şi degustarea de vinuri de la Dahms, ne trezim cu toţii senini şi gata de plecare spre ceea ce reprezintă mai mult decât kilometri parcurşi pe asfalt. Aceasta a fost temelia unei mari aventuri şi a unor amintiri despre care cu toţii ştiam că marchează începutul unor lungi prietenii.

Pe măsură ce ne apropiem de pista aeroportului, pe unii dintre noi ne-a cuprins ceea ce poate fi descris ca o macărime. Un EVO foarte modificat şi selecţie de maşini germane clasa M s-au aliniat … AMG GTS, despre care ştim cu toţii  că este cea mai rapidă maşină din convoiul nostru în linie dreapta. Totuşi, puterea pura a AMG-ului „V” V8 depăşea orice ajustare de hartă ECU sau lansare optimă pe care ar putea avea-o orice rival.

Şi tot aşa, nu motivul pentru care există maşini, ci de ce existăm unii dintre noi pentru maşini. Dacă oricare dintre dumneavoastră a condus într-un grup înainte, înţelegeţi conexiunea care se formează fară comunicare verbala între şoferi, oameni pe care abia i-aţi cunoscut cu câteva ore înainte. Conexiunea este reală, şi electricitatea creată se traduce în trepidaţie pe măsură ce te apropii de o vale cu munţi atât de mari, că apropae iţi pare rău pentru maşina ta. Dar singurul drum este înainte, acolo unde se află paturile noastre somptuaose în St. Moritz. Astfel ne aventurăm către Pasul Hahntennjoch, iniţial traversat de un convoi de biciclete, dar cufundat în praful lăsat de maşinile noastre în graba către vârf, în încercarea de a fi primii care surprindem peisajului montan majestuos. Priveliştea din vârf era tentantă, starea de spirit ridicată şi aerul rarefiat, cu toţii am fost cuprinşi de microbul pentru şi mai multe drumuri montane.

Aşadar, călătoria a continuat şi alte pasuri au fost cucerite, Flüela, Bernina, Maloja sunt câteva din numele bine cunoscute. Senzaţia anvelopelor pe curbele strânse şi sunetul munţilor devenind vii împreună cu sunetul de inducţie, explozia turbo şi scârţăitul anvelopelor este o experienţă care se cuvine şoferilor adevăraţi, drumurile respective separându-i pe cei puternici de cei slabi.

Să cucereşti aceste drumuri la Ace Parade şi să ţii pasul cu maşinile din faţă este posibil atunci când fiecare mişcare a rotii este, nu numai calculata, dar exista şi un reflex al unei calculaţii făcute secunde înainte şi fiecare denivelare a drumului poate fi simţită în corp. Împrumutând un rezumat elocvent al unui prieten şi participant Ace Parade: „ aceasta este simpatie mecanică”, maşinile devin o extensie a noastră, iar noi devenim cu adevărat şoferi.

Iată-mă încheind acest articol într-un alt pub din Irlanda, după ce am fost singur, dorind să fi avut Caterham-ul cu mine. Totuşi, încă mă întreb şi caut următoare experienţă a celor mai bune drumuri, după pasurile montane elveţiene. Cât de frumoase ar fi drumurile irlandeze, este ceva ce lipseşte. Să fi fost oare absenţa Caterhamului meu iubit? Lipsa munţilor elveţieni?

Desi nimic în viaţă nu este sigur, încă mă întreb dacă orice drum se poate compara cu cele străbătute la Grand Tour. Poate niciodată nu voi şti cu adevărat, dar pentru moment nu cred.

ACE PARADE RALLY LIMITED
HERBERT TUCK
+44 777 526 0084
[email protected]

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide