Citroen SM împlineşte 40 de ani

Autor: Dan Vache 12 mart. 2010 Știri auto

Tehnologie francezaDespre Citroen SM mulţi spun că a fost
o maşină cu mult înaintea vremurilor sale. Şi în mare parte au
dreptate. De la designul inedit până la inovaţiile tehnologice şi
performanţele foarte bune, Citroen SM a fost un adevărat model de
legendă.

În 1968 Citroen cumpăra Maserati, de la care prelua tehnologia
aferentă, folosindu-se de aceasta pentru a lansa un motor
V6 cu unghi de 90 de grade
, unul dintre cele mai complexe,
nu doar din vremea sa, dar şi din toate timpurile. Şi aici trebuie
să dăm doar un singur exemplu: avea trei lanţuri de
distribuţie
. Caroseria din aluminiu cu inspiraţii din
industria aeronautică ascundea şi alte secrete.

Modificat ca masina oficialaÎn primul rând, sistemul
hidraulic avea un rol apropiat de cel sangvin din corpul omenesc.
Acţiona de la prima direcţie variabilă nu doar ca tărie dar
şi ca număr de rotiri
până la clasică suspensie pentru
care Citroen este renumit. În plus, transmisia şi frânele erau şi
ele hidraulice, ca de asemenea şi blocurile optice. Da, aţi citit
bine.

Citroen SM avea o pereche de faruri care se roteau odată cu
volanul iar cele de zi sunt aduse la nivel automat în funcţie de
încărcătura din maşină. În momentul lansării la Salonul Auto de la
Geneva din 1970, Citroen SM era cu viteza maximă de 220 km/h
una din cele mai rapide modele cu transmisie pe roţile din
faţă
şi în plus avea şi un sistem de frânare devenit
celebru pentru forţa imensă de decelarare.

Şi la final, încă un mic detaliu. Ştiaţi că Citroen SM a fost
unica maşină dezvoltată pentru a transporta doi bărbăţi în
faţă şi două femei în spate?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide