De la 60 la 600 de cai şi 100 km/h în 2.9 secunde

Autor: Alexandru Banu 24 oct. 2017 Știri auto
De la 60 la 600 de cai şi 100 km/h în 2.9 secunde

GT-R-ul a fost maşina care a schimbat socotelile şoferilor radicali. Sau hardcore dacă vreţi să fim mai undeground poetici. A fost răutatea absolută reinventată în 2007. Atunci au început oamenii să afle poveştile modelului Skyline. Lumea nici nu-i zicea Nissan. Parcă nici nu era o filă Nissan în istoria maşinilor superdotate. Dacă am fi zis SUPRAdotate am fi fost în curtea rivalului de la Toyota. Oricum am folosit EVOluţie în titlul postului pe Facebook, dovada că japonezii au ales cele ma puternice şi totale cuvinte pentru maşinile lor performante. Skyline-ul a apărut în 1957 şi se numea Prince. Culmea e că un an mai târziu s-a născut the artist formerly known as … Prince. Iată cum se aliniază astrele în ecuaţiile cu nume mari şi istorice.

În 60 de ani până azi, Skyline-ul a trecut prin vreo 14 transformări, vizibile, de motoare, de puteri, de tehnologie. Mereu a fost o maşină mult peste medie din punctul de vedere al performanţelor. Primul model a avut 4 cilindri în linie şi 60 de cai din 1.5 litri. Ultimul refresh, 60 de ani mai târziu, e Nismo, o bestie cu chip de diavol şi 600 de cai. Preţul e mult mai mare decât al unei variante  – hai să-i zicem stoc – 160.000 de euro. Un GT-R “de bază” pleacă de la 100.000 de euro. Cel mai puternic motor de serie pe un GT-R în istoria de peste jumătate de secol are 3.8 litri, este V6 turbo şi scoate 570 de cai putere.  Cifrele spun tot: 2.9 secunde pentru 0-100 km/h şi 320 km/h viteză maximă limitată electronic.

Sigur că în toţi anii ăştia nu au fost chiar 14 modele distincte. Printre ele sunt şi modele de curse, ediţii speciale, pentru circuit, cu cutii manuale sau secvenţiale.

Iată de ce suntem datori cu 2 minute unei istorii fabuloase a unui model care nu a existat numai pentru clienţii cu posibilităţi peste medie sau turbaţi după maşinile sport adevărate. Nissan GT-R Skyline – nume şi prenume – a fost o inspiraţie pentru toată industria de performanţe auto, a fost un rival care a generat concurenţă, care a fost provocat şi care mereu a livrat: putere, emoţie, pedală şi alea 2-3 secunde de fericire supremă.

VIDEO EVOLUŢIA LUI SKYLINE ÎN 2 MINUTE

Sursă Donut Media

Autor Alexandru Banu

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide