Grupul Bosch mai puternic în timpul crizei

Autor: Dan Vache 20 mai 2011 Știri auto

În 2010, situaţia economică mondială a cunoscut o evoluţie mult
mai bună decât se anticipase iniţial. Astfel, cifra de afaceri a
Grupului Bosch a crescut la nivel global cu 24 de procente,
atingând valoarea de 47,3 miliarde de euro şi depăşind cu circa un
miliard de euro nivelul din 2007, de dinaintea crizei. ”Ne-am
atins obiectivele pentru 2010 şi am reuşit să avem o evoluţie
pozitivă atât în plan internaţional, cât şi local” a declarat
Brigitte Eble, Director general Robert Bosch S.R.L. şi
reprezentanta Grupului Bosch în România, în cadrul conferinţei de
presă din acest an. „Bosch a devenit mai puternic în urma crizei,
iar ultimii ani ne-au confirmat faptul că strategia adoptată de
Bosch, concentrată pe diversificare, internaţionalizare şi
inovaţie, este cea corectă”, a continuat Eble.

În 2011, importantul furnizor de tehnologie şi servicii,
planifică să investească peste 7 miliarde de euro pentru asigurarea
dezvoltării sale viitoare. Din această sumă, peste 4 miliarde de
euro sunt dedicaţi cercetării şi dezvoltării, iar circa 3 miliarde
de euro vor fi investiţi în mijloace fixe. În 2010, bugetul alocat
cercetării şi dezvoltării a fost de 3,8 miliarde de euro, iar
investiţiile au totalizat 2,4 miliarde de euro. Circa 45 de
procente din bugetul de cercetare şi dezvoltare al Bosch este
destinat creării de produse care protejează mediul înconjurător şi
resursele naturale, aceste produse reprezentând 40% din totalul
cifrei de afaceri Bosch. Acest procent este în continuă
creştere.

Anul trecut, evoluţia companiei Bosch în România a fost una
pozitivă. Cu o creştere a cifrei de afaceri de 17%, atingând 161
milioane de euro, Bosch a reuşit să ajungă la acelaşi nivel ca în
2008. „Cea mai bună evoluţie a avut în 2010 sectorul tehnologiei
auto”, a explicat Brigitte Eble. Până la finalul anului 2010,
numărul angajaţilor a ajuns la 1.150 de persoane, cu 200 mai mulţi
decât în 2009. Grupul Bosch planifică şi anul acesta crearea de noi
locuri de muncă în România.

În 2010, Bosch Rexroth a reintrat pe o linie ascendentă şi
doreşte să-şi continue evoluţia pozitivă şi în acest an. La nivel
mondial, furnizorul de componente pentru fabricanţii de maşini,
utilaje mobile şi echipamente care produc energii regenerabile,
şi-a majorat cifra de afaceri cu 22 de procente, ajungând la 5,1
miliarde de euro. În anul în curs, compania doreşte să îşi extindă
activitatea internaţională şi se aşteaptă la o nouă creştere de
două cifre. Fabrica Bosch Rexroth de la Blaj a înregistrat o
evoluţie ascendentă a cererii, precum şi o creştere a cifrei de
afaceri. La finalul anului 2010, la fabrica de la Blaj au activat
aproximativ 470 de angajaţi, cu 35 de procente mai mulţi decât la
finalul lui 2009. Această tendinţă pozitivă va continua şi în
2011.

În 2010, vânzările Bosch au crescut atât în sectorul de
activitate Automotive Aftermarket, cât şi în ceea ce priveşte
componentele furnizate către producătorii români de autovehicule.
Anul trecut, s-a observat o revigorare a segmentului de diagnoză
auto pentru atelierele de service, dar şi un interes tot mai
crescut pentru serviciile oferite de reţeaua Bosch Car Service. La
finalul anului 2010, Bosch Car Service a avut în România 85 de
ateliere de service partenere, în 47 de oraşe. Până la finalul lui
2011, concernul german doreşte să fie prezent în România cu 100 de
ateliere de service Bosch Car Service.

Grupul Bosch activează în România din 1994. Acesta deţine patru
companii în trei oraşe: Robert Bosch S.R.L. (din 1994) şi BSH
Electrocasnice S.R.L. (din 1999) în Bucureşti, Bosch Rexroth S.R.L.
(din 2005) în Blaj şi Bosch Communication Center (din 2008) în
Timişoara.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide