TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe

Cea mai nouă generaţie a SUV-ului Nissan X-Trail s-a mai domolit un pic faţă de predecesorii săi. O fi bine, o fi rău? Îţi spun în rândurile de mai jos.

TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe TEST cu noul Nissan X-Trail: puncte tari şi puncte slabe

A treia generaţie Nissan X-Trail s-a desprins destul de mult de imaginea de maşină dură a generaţiilor precedente şi a preluat-o pe cea de crossover cuminţel de la noul Nissan Qashqai. Una peste alta, s-a transformat dintr-un „tractoraş” într-un model mai potrivit pentru peisajele urbane şi pentru familiile care ies la iarbă verde o dată pe an - şi atunci în spaţii amenajate.

Dacă te interesează un test cuprinzător cu noul X-Trail, îl găseşti aici. Aşa cum probabil ţi-ai dat seama, nu prea are rost să scriem de două ori acelaşi lucru, aşa că în acest material o să îţi spun, pe scurt, care sunt plusurile şi minusurile acestei maşini. Aşa cum i-aş spune unui prieten.

Puncte tari

E foarte confortabil. Serios. Chiar e foarte confortabil. Cel mai bun test a fost Turul României în 24 de ore, în care am stat în maşină 22 de ore - unele la volan, altele pe scaunul din dreapta sau pe bancheta din spate.

E foarte încăpător. Eu am aproape doi metri înălţime şi nu am avut nici o problemă cu spaţiul - nici în faţă şi nici în spate. Totodată, poţi să optezi pentru o variantă cu şapte locuri în format 2-3-2.

Comenzile sunt ordonate ergonomic şi are nu una, nu două, ci trei prize de 12 V - una în faţă, una în cotiera dintre scaunele din faţă şi una în portbagaj.

Materialele folosite la interior sunt departe de cele ale generaţiilor anterioare, iar ăsta e un lucru bun. Bordul e moale, iar celelalte plastice arată cât se poate de bine pentru o maşină care costă de la 27.000 de euro în sus.

 

Puncte slabe

Nu mai este „maşina bună la toate”. Sigur, e mai confortabilă şi mai prietenoasă cu copiii, dar s-a făcut un pic mai moale şi a devenit un SUV din acela cu care ţi-e frică să intri în pădure fiindcă s-ar putea să-l zgârii şi o să-ţi pară rău.

Garda la sol e mai mică decât la generaţiile precedente. Degeaba ai un sistem inteligent de tracţiune integrală dacă rămâi fără spoilerul faţă la o urcare abruptă.

La turaţii ridicate, sunetul motorului intră destul de mult în habitaclu. În rest, însă, izolarea fonică este bună.

Există un singur motor în gamă deocamdată - dieselul de 1,6 litri cu 130 CP şi 320 Nm. E bun şi consumă puţin, dar poate există clienţi care ar vrea ceva mai multă putere.

Concluziile şi datele tehnice, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.