Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4×4-i

Autor: Oraan Mărculescu 12 aug. 2011 Test drive

Majoritatea clienţilor preferă versiunea cu motorul diesel 1.5 dCi, doar cu tracţiune faţă, care satisface multe din situaţiile uzuale. Însă, deoarece vorbim de un Nissan, modelul Qashqai oferă şi o versiune potentă diesel, 2.0 dCi de 150 CP, dotată cu tracţiunea integrală All Mode 4x4i.

Cam toate SUV-urile compacte beneficiază de motorizări diesel similare, deoarece vorbim de maşini relativ mari, cu mase de peste 1,5 tone. În privinţa hatchback-urilor compacte, însă, sunt mai puţine modele cu astfel de motoare diesel mari, fiind preferate în general dieselurile mai mici, mai rezonabile ca preţ.

Motorul are bune resurse de putere, dar sub 2.000 rpm are un raspuns mai lent

Din punct de vedere al rulajului pe şosele sau autostrăzi, Nissan Qashqai se dovedeşte o rutieră foarte reuşită. Motorul este potent, cutia de viteze manuală, cu 6 trepte, este bine etajată, iar timoneria exactă permite exploatarea bună a resurselor propulsorului, care prezintă la apel un cuplu maxim de 320 Nm.

La fel ca majoritatea dieselurilor de 2,0 litri, sub 2.000 rpm maşina răspunde mai lent, dar nu neapărat supărător. În oraş, Qashqai 2.0 dCi se achită cu brio de sarcini, în timp ce depăşirile din scurt la viteză ridicată necesită, de cele mai multe ori, retrogradarea. Qashqai 2.0 dCi nu se doreşte o maşină sportivă, dar reuşeşte să fie suficient de dinamică, în media SUV-urilor cu motoare similare.

Nissan Qashqai are un ruliu mai mare decat un hatchback compact, dar usor controlabil

Având garda la sol mai înaltă decât a unui hatchback compact, ruliul ceva mai pronunţat în viraje este inerent. Însă poate fi controlat cu uşurinţă în modul 2WD, în timp ce, pe AUTO, electronica intervine prompt şi comandă transmiterea cuplului şi punţii spate.

În general, Qashqai se ţine bine în curbe, dar se simte că nu are agilitatea unei compacte (volanul are diametrul cam mare), fiind mai aproape de comportamentul unui SUV. Câtă vreme nu se merge la limită, Qashqai se dovedeşte sigur şi confortabil. E destul de clar că nu preferă un stil nervos, ci unul mai relaxat, făcând faţă cu brio şi unui regim ceva mai dinamic, dar nu sportiv.

Aş putea spune că există pe piaţă SUV-uri compacte mai sportive decât Qashqai, însă e greu să găseşti un model rival, chiar şi din rândul hatchback-urilor compacte, care să ofere acelaşi nivel de confort şi elasticitate al suspensiilor. Qashqai este pur şi simplu foarte confortabil pe drumurile mai puţin bune de la noi, mai ales că, şi din punct de vedere auditiv, îi menajează remarcabil pe pasageri de zgomotele suspensiei.

Marele atu al lui Nissan Qashqai este confortul excelent al suspensiei

Avantajele confortului suspensiei independente sunt mult mai vizibile pe drumurile neasfaltate sau pe macadam, unde Qashqai poate rula în siguranţă la viteze destul de mari. Iar, dacă se foloseşte modul LOCK al tracţiunii integrale (cuplul se transmite constant la ambele punţi), Qashqai devine, fără a exagera, un pui de racer rally-raid.

Cu atenţia cuvenită, din cauza unghiurilor de trecere nu tocmai favorabile, Qashqai face faţă cu brio şi pe teren mai accidentat, motorul având resurse mai mult decât suficiente, iar tracţiunea 4×4 dovedindu-se la înălţime ca performanţe. Fără nici o glumă, nici un SUV compact similar nu se încumetă să îi ţină piept lui Qashqai în afara asfaltului – asta în condiţiile în care vă amintiţi că la început spuneam că Nissan Qashqai nu dă impresia nici măcar de crossover?!

In teren accidentat, Nissan Qashqai se dovedeste mai capabil decat multe SUV-uri similare ca pret

Interesant este faptul că, şi pe modul 2WD, Qashqai se dovedeşte suficient de îndrăzneţ pe teren accidentat, câtă vreme nu vorbim de teren alunecos sau obstacole importante, unde tracţiunea 4×4 este realmente necesară. Dar adevăratul avantaj al maşinii japoneze rămâne, fără discuţie, confortul excelent al suspensiei, compromisul între acesta şi stabilitatea în curbe fiind unul foarte reuşit, chiar şi la 5 ani de la lansarea maşinii.

Prin urmare, poate că exteriorul şi interiorul maşinii nu recomandă Nissan Qashqai drept o maşină capabilă de călătorii lungi sau, mai ales, de ieşiri în afara şoselei, dar suspensia bine gândită şi tracţiunea 4×4 competentă relevă adevăratul potenţial al crossoverului japonez. Faţă de alte SUV-uri cu preţuri similare, pot afirma că Nissan Qashqai oferă cea mai bună combinaţie între utilizarea pe şosea şi cea din offroad uşor (sau chiar mediu).

Dar oare costul acestui pachet se justifică?

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide