Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4×4-i

Autor: Oraan Mărculescu 12 aug. 2011 Test drive

Aşadar, Nissan Qashqai nu arată a SUV, ci a compactă bună mai degrabă de oraş. Interiorul maşinii este simplist şi spaţios, la nivelul SUV-urilor compacte. Iar comportamentul rutier ne relevă un adevărat temerar în afara şoselelor, precum şi o maşină foarte confortabilă la drumuri lungi, o combinaţie mai bună decât oferă cele mai multe SUV-uri cu preţuri similare.

Pretul de baza pentru Nissan Qashqai 2.0 dCi 4x4 este de 24.890 euro, foarte competitiv

VEZI PREŢURILE LUI NISSAN QASHQAI 2.0 DCI 4X4

VEZI DOTARILE LUI NISSAN QASHQAI

Vorbind de versiunea de top, preţul de pornire pentru Nissan Qashqai 2.0 dCi 4×4 este de 24.890 euro în varianta de echipare de bază Visia. Vorbim de o sumă foarte competitivă, la acelaşi nivel cu SUV-uri compacte precum:

  • Hyundai ix35 2.0 CRDI 4WD (preţ de bază: 25.585 euro)
  • KIA Sportage 2.0 DSL 4×4 (preţ de bază: 23.296 euro)
  • Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD (preţ de bază: 25.711 euro)
  • Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP 4×4 (preţ de bază: 25.300 euro)
  • Skoda Yeti 2.0 TDI 4×4 (preţ de bază: 24.019 euro)
  • Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS 4×4 (preţ de bază: 25.900 euro)

Nivelul de echipare Visia este suficient de bogat, cu un pachet de siguranţă complet, inclusiv ESP, dar şi dotări de confort mai mult decât mulţumitoare: aer condiţionat manual, radio CD cu bluetooth, cruise control, computer de bord, 4 geamuri electrice şi oglinzi reglabile electric, computer de bord sau jante de aliaj de 16″.

Mergând mai sus, nivelul Acenta costă mai mult cu 1.400 euro, plusând la capitolul confort cu echipamente precum climatizare automată bi-zonă, senzori de parcare, senzor de ploaie, faruri automate, proiectoare de ceaţă sau jante din aliaj de 17 inch. Pentru toate acestea, Qashqai ajunge la 26.290 euro, o sumă care rămâne competitivă prin prisma raportului preţ/dotări.

Modelul de test era în versiunea de echipare de top Tekna, cu un preţ deja măricel, de 30.290 euro, echipamentul îmbogăţindu-se cu dotări exclusiviste, cum ar fi tapiţeria din piele, plafonul panoramic, sistem audio BOSE, pedalier sport din aluminiu, faruri Xenon, geaamuri famurii sau jante din aliaj de 18″. Iar, pentru 900 euro suplimentari, se poate opta pentru sistemul de navigaţie cu touch-screen, care include cameră pentru mersul înapoi.

Versiunea de top Tekna are un pret de 30.290 euro, care ajunge la 31.190 euro cu vopseaua metalizata si pachetul Conect Bose

Chiar şi în această versiune luxoasă, Qashqai rămâne o ofertă mai ieftină decât alte SUV-uri cu dotări similare, care ajung la preţuri în jurul a 35.000 euro. Personal, consider versiunea intermediară Acenta, de 26.290 euro, cea mai echilibrată, atât prin prisma dotărilor, cât mai ales a caracteristicilor maşinii pe şosea şi în afara acesteia.

VEZI DATELE TEHNICE NISSAN QASHQAI 2.0 DCI 4X4

În privinţa consumului, Qashqai 2.0 dCi se dovedeşte decent, consumul mediu în test, pe un parcurs de aproape 1.000 km, atât în regim urban, cât şi extraurban şi pe autostrăzi, fiind de 7,5 litri/100 km. Este mai mare cu circa 1,5 litri decât consumul mediu teoretic, însă nu mi-am propus să menajez maşina. În plus, câteva zeci de kilometri au constat din traseu denivelat, unde am folosit modul LOCK al tracţiunii integrale.

CONCLUZIE

Până la urmă, de ce s-a dovedit Nissan Qashqai o reţetă de succes şi continuă să fie unul dintre cele mai căutate crossover-uri la ora actuală? În primul rând, fiind mai compact, se pretează mai bine utilizării zilnice, fără a pierde din avantajele unei maşini de drum lung. Apoi, interiorul este spaţios, cu un design practic şi are un caracter util normal pentru majoritatea clienţilor.

Sistemul 4x4 asigura un condus sigur pe sosea, dar si performante foarte bune in offroad usor si chiar mediu

Marele avantaj îl reprezintă confortul foarte bun al suspensiei, dar şi comportamentul nebănuit de bun în afara şoselelor, mai ales dacă maşina este echipată cu tracţiune integrală. Nu în ultimul rând, preţul competitiv şi un raport foarte bun între preţuri şi nivelurile de echipare ne conduc la concluzia că, într-adevăr, Qashqai este un pachet foarte reuşit.

Nissan Qashqai are multe atuuri care i-au asigurat o foarte buna pozitie in segmentul crossover-SUV

Prin urmare, Nissan se dovedeşte un adevărat premiant cu această lucrare de olimpiadă foarte reuşită. Probabil acesta este şi unul dintre mtotivele pentru care Qashqai îşi păstrează o cotaţie ridicată şi la second-hand – este, la urma urmei, un Nissan de încredere.

Sunt extrem de curios ce surprize ne va rezerva a doua generaţie. Voi nu?

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide