Se ţine bine: Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4×4-i

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Test drive

Denumirea Qashqai a apărut în nomenclatura Nissan acum 7 ani, când, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2004, japonezii au prezentat publicul o maşină inedită, concepută în studioul de design Nissan din Anglia, deci pentru europeni: un crossover urban.

Privit cu relativ scepticism, modelul de serie Nissan Qashqai a fost lansat pe piaţă în 2007, ca o mixtură ciudată între un hatchback compact şi un SUV compact. Denumirea ciudată provine de la un trib nomad din sud-vestul Iranului, iar creatorii săi l-au botezat drept „nomadul urban”.

Nissan Qashqai a fost lansat pe piata in 2007, iar in 2009 a primit un facelift reusit

Pachetul atractiv şi versatil s-a dovedit foarte curând un adevărat succes, la un moment dat oficialii Nissan declarând că aşteptările le-au fost mult depăşite. Modelul era oferit atât cu tracţiune 4×4, cât şi numai faţă, cu motoare pe benzină şi diesel şi cu niveluri de echipare bogate.

În 2009, la doar 2 ani de la lansarea comercială, Nissan Qashqai a trecut printr-un facelift care i-a schimbat destul de mult partea frontală, făcând maşina mai agresivă, dar şi mai elegantă. În plus, pentru a-i spori caracterul practic, a apărut şi o versiune cu două locuri suplimentare, botezată simplu, Qashqai+2.

Deja au fost produse peste 1.000.000 de exemplare Nissan Qashqai

Aşa încât nu e de mirare că, după mai puţin de 5 ani, de pe porţile uzinei Nissan din Sunderland (Anglia) a ieşit exemplarul cu numărul 1.000.000. Nu doar atât: în 2010, Qashqai a fost singura maşină japoneză dintr-un TOP 10 al celor mai fiabile maşini, realizat de ADAC în Germania, iar, în luna iulie a aceluiaşi an, a devenit primul SUV-crossover care a intrat în TOP 10 al celor mai vândute modele pe plan european.

Cu alte cuvinte, avem de a face cu un model aproape genial, Qashqai reuşind să se impună într-un segment extrem de competitiv la această oră pe plan european. De fapt, nu doar într-un segment, deoarece Qashqai se bate atât cu SUV-uri compacte bine văzute, precum Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai ix35, KIA Sportage, Mitsubishi ASX, Renault Koleos, Skoda Yeti, Toyota RAV 4 sau Volkswagen Tiguan, dar şi cu berline hatchback de clasă compactă (dacă ne referim la versiunile Qashqai doar cu tracţiune faţă).

Aşadar, după 5 ani de carieră şi cu puţin timp înaintea unei noi generaţii, ne-am pus întrebarea: de ce este o maşină de succes Nissan Qashqai? Întrebare la care ne-a răspuns versiunea de top Nissan Qashqai 2.0 dCi All Mode 4×4-i.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide