Un Jeep debusolat: Jeep Compass 2.2 CRD 4WD

Autor: Mihai Dascalescu 30 nov. 2011 Test drive

VEZI AICI LISTA DE PREŢURI ŞI DOTĂRI PENTRU JEEP COMPASS

Cel mai ieftin Jeep Compass are un preţ de 25.950 euro, fiind vorba despre varianta cu tracţiune faţă, cu motor de 136 CP şi în nivel de echipare Sport. Versiunea cu tracţiune integrală şi 163 CP porneşte de la 27.950 euro (nivelul Sport), cei 2.000 euro fiind justificaţi de tracţiunea 4×4 şi puterea mai mare a motorului.

Jeep Compass 4WD porneste de la 27.850 euro, cu 2.000 euro mai mult ca varianta 2WD

Versiunea Limite din test mai reclamă 2.000 euro, ajungând la 29.950 euro, iar cei mai pretenţioşi pot apela şi la lista de opţionale, de unde cu siguranţă vor alege Premium Pack (2.185 euro) şi vopseaua metalizată (506 euro). Maşina de test mai conţinea pe lângă acestea şi trapa electrică (856 euro), aşa încât costa cam 33.500 euro.

Un preţ mare, mic sau corect? La prima vedere, vorbim de un preţ suficient de competitiv printre SUV-urile de circa 4,5 metri lungime, cu motoare diesel de peste 150 CP şi cu tracţiune integrală. Mai ales că nivelul de echipare Limited are destul de multe dotări standard de confort şi lux.

Motorul diesel de pe Compass se dovedeste destul de economic

În plus, am mai descoperit un avantaj al lui Compass: motorul diesel se dovedeşte surprinzător de economic. Deşi stilul de condus a fost mai mult agresiv decât calm, consumul mediu din test s-a cifrat în jurul valorii de 7,5 litri/100 km, cu un litru mai mult decât cel teoretic, iar în regim urban nu a depăşit 11,5 litri, ceea ce e decent pentru un SUV.

Ca alte atuuri ale lui Compass pot menţiona imaginea exterioară reuşită şi impozantă, precum şi spaţiul interior bun pentru această categorie sau confortul foarte bun pentru denivelări. În schimb, Compass dezamăgeşte din punct de vedere al calităţii plasticelor şi asamblării, în timp ce dinamica pe şosea îl situează mult după concurenţă.

Jeep Compass este un SUV compact fara pretentii fata de concurenta

În concluzie, Jeep Compass este o maşină contradictorie, un „Jeep-uleţ” fără pretenţii şi care încearcă să fie corect în cât mai multe domenii. Trebuie ţinut seama de faptul că e o îmbunătăţire a unui produs mai vechi, gândit cam în pripă, Jeep adaptându-se cam greu domeniului foarte dinamic al SUV-urilor compacte, cu o creştere explozivă în anii 2000.

Per ansamblu, Jeep Compass e o maşină medie, fără vise de premiant în categoria sa. Cu nişte discounturi mai serioase, ar putea deveni mai tentant, mai ales pentru pro-americanii înverşunaţi, dar Compass îşi va face foarte greu drum în segmentul SUV-urilor compacte de la noi. Pe viitor, Jeep ar trebui să se gândească la o „busolă” mai potrivită.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide