Anduranta Renault Koleos

Nici nu a venit bine Koleos-ul în marea grădină ProMotor şi m-am şi înscris la o tură. Profitând de mai multe deplasări legate ale lui Eugen, am pus mâna pe cheia-cartelă a lui Koleos şi nu i-am mai dat drumul.

Anduranta Renault Koleos Anduranta Renault Koleos

Prin Bucureşti, în Koleos nu prea mă simt la fel ca pe macadamul din Maroc, unde a fost lansată maşina, deşi, în ambele destinaţii, există locuri care seamănă ca două picături de apă. Maşina noastră de anduranţă are acum 5.000 de kilometri, dovadă că ProMotor nu stă pe loc decât atunci când semaforul este roşu.

Nu cred că mi-aş fi dorit să avem alt model Renault la anduranţă, mai ales acum, că este iarnă. Modelul nostru are tracţiune integrală permanentă, dar poţi selecta modul 2WD, caz în care trag doar roţile faţă, iar consumul creşte. Da, foarte curios, Koleos consumă puţin mai mult pe modul 2x4.

Pentru că tot vorbesc despre consum, în oraş, media pe aceşti 5.000 km este de 11,9 litri la Eugen şi 12,3 la mine. În afara oraşului, am reuşit un consum mediu de 8 litri, în condiţii extreme de minus 15 grade pe autostradă, deci, de fapt, maşina era supusă unor temperaturi mult mai mici.

Din păcate, nu ne-am putut bucura de aventuri pe zăpadă, pentru că pur şi simplu nu a nins. Ar fi fost interesant, pentru că am ales să nu echipăm maşina cu anvelope de iarnă, cele deja existente fiind de tip all-season. Pe poleiul pe care am circulat, acestea s-au comportat bine, mai ales la frânare – marea problemă iarna.

Petrecând mai mult timp cu maşina, mai precis aproximativ 2.500 km legaţi, i-am descoperit evident şi laturile enervante, cel puţin în cazul meu. Pedalierul, împreună cu poziţia înaltă a scaunului, înseamnă pentru mine dureri la piciorul drept după vreo 500 de kilometri parcurşi încontinuu. Am observat că apăs cumva “de sus” pe acceleraţie şi chiar asta era cauza.

Altfel, în tabloul de bord am descoperit un display care stă aprins mereu noaptea, deşi intră în funcţiune doar când deschizi una dintre uşi, fiind martorul care anunţă acest lucru.
Ultimul fapt pe care l-am descoperit ca fiind enervant de-a lungul acestor kilometri parcurşi este că trebuie să pornesc cruise control-ul de pe un comutator din stânga volanului, lucru ce te poate distrage de la drum.



Altfel, ca latură pozitivă a acestui test personal prelungit, îmi place foarte mult motorul. Poate că nu este atât de economic precum dieselul, dar e clar mai rafinat şi mai sportiv ca feeling. Cutia de viteze cu şase rapoarte e plăcută la exploatare, iar rapoartele au fost etajate scurt, ca şi distanţa fizică dintre trepte la selectarea acestora.

Maşina este foarte confortabilă, chiar ideală pentru a trece în viteză peste toate denivelările pe care le întâlneşti pe drum. Eugen, jur că am mers peste toate şinele de tramvai cu cea mai mare iuţeală posibilă în acel moment moment.

În maşină nu se auzea nimic, pentru că sistemul audio Bose, care a lucrat în premieră cu Renault pentru Koleos, este senzaţional. Îmi aminteşte de audiţiile din Mazda6, echipată cu ceva similar. Cele mai mari cheltuieli de luna aceasta au fost evident direcţionate către spălătorie, obsesia mea pentru curăţenie devenind isterică pe perioada de iarnă.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.